ویژگی های سرور ابری رایگان ابر آسیاتک

ژیوار

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، برای ذخیره کردن اطلاعات مربوط به برنامه‌های وب، پایگاه‌های داده و سایر نرم‌افزارها از سرورهای فیزیکی استفاده می‌شد. نگهداری از این سرورها دردسرهای خاص خود را داشت اما با پیدایش سرورهای ابری همه‌چیز ساده‌تر از قبل شد. حالا اطلاعاتی که روزی با دشواری فراوان نگهداری می‌شدند، در عرض مدتی بسیار کوتاه‌تر از گذشته به سرورهای ابری منتقل می‌شوند و انتقال آن‌ها برای استفاده در نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف بسیار ساده‌تر از همیشه است. البته، برای اینکه این سرورها کارایی لازم را داشته باشند، باید از شرکت‌های معتبر دریافت شوند. در این مقاله، با ویژگی‌های سرور ابری رایگان آسیاتک به‌عنوان یکی از بهترین سرورهای ابری در ایران آشنا می‌شوید.

سرور ابری چیست؟

سرور ابری-کاماپرس

سرورهای ابری که با نام سرورهای مجازی هم شناخته می‌شوند، سرورهایی هستند که امکاناتی ازجمله پردازش، ذخیره‌سازی و استفاده از برنامه‌های کاربردی از طریق اینترنت را فراهم می‌کنند. سرورهای ابری در مراکز داده ریموت یا از راه دور قرار دارند و برای کار به هیچ سخت‌افزاری وابسته نیستند. در نتیجه، کاربران می‌توانند بدون استفاده از هیچ سخت‌افزار یا زیرساخت گران‌قیمتی در کسری از ثانیه به منابع ذخیره‌شده در سرور دسترسی داشته باشند.

کسب‌وکارها با تبدیل سرورهای فیزیکی به مجازی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند و می‌توانند از هرجایی و در هرزمانی به اطلاعات موردنظر خود دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به این اطلاعات فقط باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

سرور ابری از چه راهی کار می‌کند؟

دریان سفر امید

سرور ابری در اصل یک سیستم رایانه‌ای است که در فضای ابری قرار دارد و از طریق یک ارائه‌دهنده خدمات ابری اجرا می‌شود. با استفاده از زیرساخت مجازی، چندین سرور فیزیکی با یکدیگر یک شبکه را تشکیل می‌دهند و به‌عنوان یک سرور واحد عمل می‌کنند.

هر زمان که کاربری به اطلاعات موجود در این سرور نیاز داشته باشد و بخواهد به سرور متصل شود، از طریق شبکه ارائه‌دهنده خدمات ابری درخواست خود را ارسال می‌کند. بسته به سیستم‌عامل و نرم‌افزاری که استفاده می‌شود، کاربر می‌تواند از طریق اینترنت و به‌وسیله یک پروتکل ریموت دسکتاپ (RDP) یا یک پروتکل پوسته امن (SSH) به ماشین مجازی یا سرور موردنظر خود متصل شود.

سرورهای موجود در فضای ابری را می‌توان با نصب و پیکربندی برنامه‌ها، سرویس‌ها و تنظیمات موردنظر هر کاربر به‌تنهایی و بر اساس نیازهای هر کاربر تنظیم کرد. ارائه‌دهنده خدمات ابری، سخت‌افزار، نرم‌افزار و به‌روزرسانی‌های امنیتی به‌کاررفته برای اجرای سرور ابری را مدیریت می‌کند. بنابراین، شما به‌عنوان کاربر سرور لازم نیست نگران مدیریت زیرساخت‌های اساسی باشید و در عوض، بر مدیریت داده‌ها و برنامه‌های خود تمرکز می‌کنید.

درمجموع، سرورهای ابری ابزارهای مجازی مناسب، مقیاس‌پذیر و ارزانی برای بهره بردن از قدرت رایانه و فضای مجازی در هر زمان و مکانی که نیاز باشد هستند.

ویژگی‌های سرور ابری

سرور ابری- کاماپرس

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای ابری برای ارائه بهتر خدمات به کاربران همواره تلاش می‌کنند تا ویژگی‌ها و قابلیت‌های سرورهای خود را افزایش دهند. بااین‌حال، بهترین سرورهای ابری در ۵ ویژگی مشترک هستند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • مقیاس‌پذیری خودکار: سرورهای ابری را به‌سادگی قابل کوچک‌تر یا بزرگ‌تر شدن هستند. درواقع، با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هرزمانی که بخواهید منابع خود را تا اندازه دلخواه خود گسترش یا کاهش بدهید.
  • انعطاف‌پذیری: یک سرور ابری خوب به‌سادگی تنظیم می‌شود و شما به‌عنوان کاربر می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که نیازهایتان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد. انواع سیستم‌ عامل‌ها، برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های کاربردی و تنظیمات مختلف در یک سرور مجازی خوب به شما در بهتر اداره کردن امور رایانه‌ای خود کمک می‌کند.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: همان‌طور که توضیح دادیم، یکی از مزیت‌های سرورهای ابری کاهش هزینه‌ها است. این سرورها دردسرهای نگهداری و تعمیر سرورهای فیزیکی سنتی را ندارند و شما فقط برای منابعی که به کار می‌برید، هزینه‌ پرداخت می‌کنید.
  • امنیت اطلاعات: امنیت اطلاعات و داده‌ها یکی از دغدغه‌های مهم کاربران رایانه‌ای و سرورها است. سرورهای ابری ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند فایروال دارند. درنتیجه، تشخیص و پیشگیری از نفوذ داده‌ها و رمزگذاری آن‌ها بسیار ساده‌تر از زمانی است که این داده‌ها در سرورهای فیزیکی نگهداری می‌شدند. شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای ابری معمولاً گروه‌ها و منابع امنیتی اختصاصی خود را دارند تا از داده‌های ذخیره‌شده در سرورهای خود به بهترین شکل محافظت کنند.
  • دسترسی: سرورهای ابری به اینترنت متصل می‌شوند. بنابراین، از هر جای جهان و در هر زمان می‌توانید به اطلاعات موجود در آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی به کسب‌وکارهایی که اعضای آن‌ها از راه دور با هم همکاری می‌کنند، امکان مدیریت بهتر داده‌ها را می‌دهد.

انتخاب بهترین سرور ابری رایگان در ایران

سرور ابری - کاماپرس

توجه به ویژگی‌های یک سرور ابری رایگان به شما کمک می‌کند تا بهترین سرور مجازی را برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌هایتان به کار ببرید. این سرور در وهله اول باید مدیریت کاربری و روش استفاده بسیار ساده‌ای داشته باشد. کارکنان کسب‌وکار شما باید بتوانند بدون کمک شما وارد فضای ابری که اطلاعات ر در آن ذخیره کرده‌اید شوند و در عرض چند دقیقه خودشان روش استفاده از منابع موردنظر شما را متوجه شوند. پیچیدگی استفاده از سرورهای ابری فقط شما و کارکنانتان را خسته می‌کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید امنیت داده‌ها و اطلاعات شما است. داده‌هایی که در سرور ابری نگهداری می‌کنید باید با بهترین فایروال‌ها حفاظت شوند تا خیالتان از هر جهت راحت باشد. علاوه، باید از خدمات شرکتی استفاده کنید که قیمت‌های آن مناسب، قابل تخمین زدن و همیشه مشخص باشند. وجود امکانات و منابعی نظیر منابع رایگان Memory و vCPU هم باعث می‌شود که حتی درزمانی که سرورها خاموش هستند هم بتوانید به داده‌های خود دسترسی پیدا کنید.

درنهایت، استفاده از سرورهای ابری به‌ویژه برای کسانی که اولین بار از این سرورها استفاده می‌کنند، دردسرهای خاص خود را دارد. بنابراین، شرکت ارائه‌دهنده خدمات ابری باید در هر زمان از شبانه‌روز پاسخگوی سؤالات و انتقادات کاربران خود باشد.

سرور ابری رایگان ابر آسیاتک

همه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که تا اینجا توضیح دادیم، جزو ویژگی‌های سرور ابری رایگان ابر آسیاتک هستند. آسیاتک باتجربه ارائه خدمات به بهترین کسب‌وکارهای ایرانی می‌تواند سرور ابری موردنیاز شما برای ذخیره داده‌ها و پردازش آن‌ها را در اختیار شما بگذارد. سرور ابری رایگان ابر آسیاتک سادگی، مقیاس‌پذیری، ترافیک نامحدود و پهنای باند زیادی دارد و تجربه موفق برترین مراکز داده ایران نشان داده که می‌تواند به کاربران مبتدی و حرفه‌ای در کنار هم خدمات ابری ارائه کند.

آسیاتک ارائه‌دهنده خدمات ابری باتجربه‌های موفق ارائه خدمات به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است. این شرکت با ارائه راهکارهای نوین و کاربردی به شما کمک می‌کند تا منابع کسب‌وکار خود را در فضای ابری به بهترین شکل ممکن اداره کنید. برای دریافت خدمات این شرکت با کارشناسان آسیاتک از طریق ایمیل sales@asiatech.cloud یا شماره تماس ۹۰۰۰۵۵۵۵ در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان