تشخیص زردی نوزاد با بیلی روبین چک

ژیوار

زردی، شایع‌ترین عارضه در بین نوزادان نارس تازه متولد شده است که به علت وجود بیلی روبین اضافی در خون ایجاد می‌شود. همچنین نوزادان در هفته‌های اول شیرخواری و تغذیه از شیر مادر ممکن است دچار زردی شوند. به گزارش کاماپرس، بیلی روبین چک، یکی از تجهیزاتی است که برای سنجش میزان بیلی روبین خون نوزاد کاربرد دارد. استفاده از بیلی روبین چک برای تشخیص زردی و اقدام به موقع اهمیت زیادی دارد؛ چرا که در غیر این صورت عدم درمان زردی ممکن است منجر به آسیب مغزی یا فلج مغزی شود.

این گزارش به بررسی نکاتی درباره بیلی روبین چک پرداخته است.

کارکرد دستگاه بیلی روبین چک

دستگاه بیلی روبین چک بدون نیاز به آزمایش خون، صرفا با سنجش میزان بیلی روبین موجود در خون می‌تواند میزان زردی نوزاد را تشخیص دهد. بیلی روبین خون نوزادان در روزهای ابتدایی بعد از تولد، به میزان زیادی افزایش می‌یابد و بعد از گذشت چند روز دوباره به میزان عادی باز می‌گردد. با توجه به اهمیت تشخیص زردی و اقدام فوری به درمان، از دستگاه بیلی روبین چک استفاده می‌شود. در گذشته برای تشخیص زردی نوزادان از آزمایش‌های خون یا معاینه چشمی استفاده می‌شد، اما امکان خطا یا آسیب پوستی به نوزاد در این روش‌ها زیاد بود.

دستگاه بیلی روبین چک به صورت غیرتهاجمی عمل می‌کند. این دستگاه دارای یک منبع نور می‌باشد ومیکرو پروب فایبر اپتیک این دستگاه در پیشانی نوزاد قرار گرفته و طول موج‌های نور سبز و آبی به پوست می‌تاباند. رنگدانه‌های بیلی روبین مقداری از طول نور موج تابیده‌شده را جذب و مقداری از آن را منعکس می‌کنند. این دستگاه بر اساس سنجش میزان نور موج بازتابیده شده، زردی خون را در نمایشگر نشان می‌دهد.

این دستگاه می‌تواند جذب نور بیلی روبین را از فاکتورهای دیگر مانند هموگلوبین، ضخامت پوستی و ملانین تفکیک کند. TCB مشتق ‌شده از دستگاه بیلی روبین چک به هیچ وجه تحت تاثیر سن بارداری، وزن زمان زایمان و سن پس از تولد قرار نمی­گیرد. در صورتی که نوزاد فقط دارای زردی در قسمت صورت باشد، بیلی روبین عدد پنج تا هفت را نشان خواهد داد و زرد بودن کل بدن، نشانگر 25 میلی‌گرم بیلی روبین در بدن است.

دریان سفر امید

مزیت استفاده از بیلی روبین چک

دستگاه پلی روبین چک با استفاده از روش غیرتهاجمی میزان زردی خون نوزاد را نشان می‌دهد و به همین دلیل هیچ‌گونه درد یا استرسی به نوزاد تحمیل نمی‌کند. این دستگاه نسبت به روش‌های قدیمی برای سنجش پلی روبین، کم‌ترین میزان خطا را دارد و نتیجه آن به سرعت اعلام می‌شود. برای استفاده از این دستگاه نیازی به سوزن نیست و آرامش و استراحت نوزاد در حین تست، مختل نمی‌شود. علاوه بر این موارد، استفاده از دستگاه پلی روبین چک برای سنجش زردی نوزاد، باعث کاهش هزینه‌های تست‌های آزمایشگاهی می‌شود و از منظر اقتصادی نیز به صرفه است.

نحوه کار کردن با دستگاه بیلی روبین چک

برای استفاده از دستگاه بیلی روبین چک، نیاز به مهارت خاصی نیست و کاربری آسانی دارد؛ با این حال، دستگاه کالیبره و تنظیم باید روی پیشانی یا جناغ سینه نوزاد قرار گیرد. برای اندازه‌گیری بیلی روبین موجود در بدن نوزاد باید دکمه مورد نظر فشرده شود و نتیجه را در صفحه نمایش مشاهده کرد. برای تست بیلی روبین موجود در خون می‌توان دستگاه را روی پوست زانو یا پا نیز قرار داد؛ با این وجود، دقت دستگاه در پیشانی و جناغ سینه بیشتر است.

نکات مهم در خرید بیلی روبین چک

برای خرید بیلی روبین چک باید اندازه دستگاه را مد نظر داشت. دستگاه‌های کوچک‌تر به راحتی حمل می‌شوند و استفاده آسان‌تری دارند. همچنین دقت بالا در اندازه‌گیری، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که افراد در خرید بیلی روبین باید در نظر داشته باشند. بهتر است سری پلاستیکی دستگاه بیلی روبین چک دارای قابلیت ضدعفونی باشد تا نوزاد مریض نشود.

خرید دستگاه بیلی روبین چک از «افرا طب»

شرکت افرا طب گلسار با نام تجاری افرا طب، دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت کالاهای پزشکی عمومی و تخصصی است. این مجموعه در زمینه فروش انواع تجهیزات پزشکی خانگی، تجهیزات پزشکی مطب و بیمارستانی مشغول به فعالیت است. در صورتی که افراد قصد خرید تجهیزات پزشکی یا تجهیز کردن کلینیک داشته باشند، می‌توانند از خدمات افرا طب استفاده کنند. این مجموعه همچنین در زمینه بازرگانی تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://afrateb.com/ مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن­های 02191035543 و 09903308980 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز