روسیه و هند به دنبال صادرات موشک های هایپرسونیک تولید مشترک

پروژه مشترک تولید موشک کروز مافوق صوت که توسط هند و روسیه پیگیری می شود قبل از سال 2028 میلادی به ثمر خواهد نشست.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ریانووستی، الكساندر ماكسیچف ، مدیر تشکیلات مشترک روسیه و هند BrahMos ، گفت: موشك كروز بالدار مافوق صوت BrahMos قبل از سال 2028 رونمایی خواهد شود.

به گفته وی: “امروز طرح ساخت موشک مافوق صوت BrahMos به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله اول ایجاد یک موشک با سرعت 4-5 ماخ تا سال 2024/25 و دوم ایجاد موشک با سرعت 6-7 ماخ تا سال 2026/27 است.”

افزایش یک میلیارد دلاری سبد سفارش موشک مشترک هند و روسیه

وی افزود: متخصصان BrahMos پیشتر برخی از عناصر و جزئیات این موشک را آزمایش کرده و امکان رسیدن به چنین سرعت هایی را فراهم کرده اند.
با وجود شیوع بیماری همه گیر کرونا، سبد سفارش های این شرکت مشترک روسی و هندی برای تولید موشک ، در شش ماه یک میلیارد دلار افزایش داشته است. این در حالی است که در فوریه ماه سال جاری ، این سبد سفارشات 4/4 میلیارد دلار بود.

راز آسمان پایتخت

به گفته مدیر این شرکت ، بیشترین درصد سفارشات (40 درصد) مربوط به نیروی زمینی ، 30 درصد نیروی هوایی و 30 درصد نیز به نیروی دریایی اختصاص دارد.

ماكسیچف افزود: ما سعی می کنیم تا نخستین قرارداد صادراتی برای تولید و فروش موشك به كشورهای ثالث را تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی کنیم.
وی بدون نام بردن کشور خریدار گفت: “به دلیل ویروس کرونا ، ما همچنان منتظر باز شدن مرزها هستیم. به محض اینکه این کار انجام شود ، فوراً این قرارداد منعقد می شود.”

لازم به ذکر است شرکت مشترک روسی و هندی Brahmos با همکاری شرکت نظامی صنعتی Mashinostroyeniya و سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند، در سال 1998 تاسیس شد. این مجموعه متخصص در ساخت موشک های مافوق صوت پرتاب شونده از کشتی، زیر آب، ساحل و هوا است.

مهم ترین اخبار نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز