خرید موشک های اس 400 و جنگنده های سوخو 57 اهرم فشار ترکیه به ناتو

برنامه های ترکیه برای به دست آوردن سامانه موشکی اس-400 روسیه تغییر عمده ای در جهت گیری دفاعی آنکارا داشت و باعث واکنشی شدید از سوی واشنگتن شد، ضمن آن که توافق بر سر خرید سیستم های دفاع هوایی و جنگنده های روسی می تواند تهدیدی برای ناتو باشد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از نیوز اینفورم، روزنامه نگاران نشریه امریکایی The National Interest مقاله ای درباره تسلیحات روسی منتشر کردند که ترکیه به طور جدی علاقه مند به خرید آنها است و به عقیده نویسنده این مقاله آنکارا قدم درستی در این راستا برداشته است.

آژانس دولتی صادرات تسلیحات روسیه در صدد است تا پیرامون فروش سامانه S-400، با انعقاد چندین قرارداد دیگر از جمله فروش جنگنده های جت و سیستم دفاع موشکی نسل آینده نهایت استفاده را از این قراردادها ببرد.

پیشنهاد غافلگیر کننده فروش سوخو 57 از سوی روسیه به ترکیه

زمانی که وزارت دفاع آمریكا فروش F-35 را در پاسخ به تصمیم قطعی ترکیه مبنی بر نگاه داشتن سامانه اس -400 تعلیق کرد، “كارشناسان روسی و غربی پیش بینی کردند كردند كه روسیه به سرعت پیشنهاد فروش سوخو 35 را به این کشور خواهد داد.

آریاک سفر

با این حال ، معلوم شد که مسکو در جستجوی چیزی فراتر از این و در صدد جستجوی راهی برای فروش سوخو 57 به ترکیه است. تحلیلگران معتقدند این جنگنده های نسل پنجم روسیه از عملکرد برجسته ای برخوردار هستند و ظرفیت بالایی برای صادرات دارند.

استراتژی صادرات محور روسیه در تولید جنگنده های سوخو 57

در ادامه این مقاله آمده است: روسیه برای پشتیبانی از تلاش های ترکیه برای توسعه صنعت دفاعی خود “آماده همکاری” است. این پیشنهاد، پیشنهادهای مشابه روسیه به چین و هند را تداعی می کند و منعکس کننده استراتژی توسعه صادرات محور روسیه برای سوخو Su-57 است.

دولت ترکیه هنوز درباره چشم انداز خرید این جنگنده ها اظهار نظری نکرده است. زمان، بزرگترین مشکل پیش روی عملی شدن این مسئله است. با توجه به اینکه Su-57 به تازگی و به آرامی شروع به تولید انبوه کرده است ، نیروی هوایی ترکیه بعید است (در صورتی که پیشنهاد روسیه را قبول کند) حداقل سری اول این جنگنده ها را تا اوایل سال 2021 دریافت کند.

چانه زنی ترکیه با ناتو با تسلیحات روسی

به گفته کارشناسان، آنکارا نه تنها به دنبال خرید تجهیزات روسی است بلکه به دنبال یافتن اهرمی جهت چانه زنی در مذاکرات تسلیحاتی با ناتو در آینده است. همانطور که این در مورد قرارداد منعقد شده با S-400 مشاهده شد، می توان انتظار داشت که شرکت Rosoboronexport سامانه S-500 را با قیمتی پایین تر از نمونه مشابه همتایان آمریکایی خود به ترکیه ارائه دهد.

در ادامه واشنگتن ممکن است سیستم موشکی پاتریوت را با تخفیف به آنکارا پیشنهاد دهد. با این حال ، این فقط یک گمانه زنی است. واشنگتن می باست درباره این موضوع (تخفیف ها) با Raytheon (سازنده سامانه پاتریوت) مذاکره کند و این تاکتیک ترکیه می تواند یک پیش زمینه خطرناک برای فروش تسلیحات امریکایی منجلمه برای مشتریان بالقوه F-35 ایجاد کند.

علاقه مندی دوباره آنکارا به خرید تجهیزات نظامی روسیه در شرایط افزایش تنش ها در روابط ترکیه و ناتو در حال وقوع است و کرملین به طور جدی از این موضوع استفاده می کند.

اخبار حوزه نظامی و تسلیحات را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز