جنجال بر سر گران بودن جنگنده های سوخو 30 در پارلمان هند

جنگنده های سوخو 30 (Su-30MKI )، هسته اصلی ناوگان هند را تشکیل می دهند که تقریباً دو برابر بیشتر از Su-30SM جدید روسیه ارزش دارند. از دلایل این موضوع می توان از مقیاس تولید و خطوط تولید کمتر نام برد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از راسیسکایا گازتا، نشریه Magazine Military Watch در گزارش تازه خود نوشته است:جنگنده های سوخو Su-30MKI هندی نه تنها گران تر از آخرین نسخه سوخو Su-30 روسیه است ، بلکه از انواع دیگر آن، به عنوان مثال ، Su-30MKK چینی نیز گران تر است. این جنگنده ها در سال 2002 وارد ارتش هند شدند و به سرعت جای MiG-23 ، MiG-27 و MiG-21 را گرفته و به کارآمدترین جنگنده های نیروی هوایی هند تبدیل شدند.

چرا سوخو 30 های هند گران تر از جنگنده مشابه روسی است؟

به نوشته این نشریه اولین دلیل برای گرانی این نسخه مقیاس کوچکتر خطوط تولید آن است ، جایی که آنها تحت مجوز روسیه تولید می شوند. این توافق نامه شامل هزینه انتقال فناوری نیز بود ، بنابراین هزینه بیشتری نسبت به جنگنده هایی که صرفاً برای ارتش روسیه خریداری می شوند را در بر می گیرد.

دلیل دیگر در ادغام فن آوری های تولید خریداری شده از کشورهای دیگر است. این نشریه می نویسد که بیشتر آنها ویژگی دفاعی کمتری نسبت به فن‌آوری استفاده شده در نسخه های مربوط به ارتش روسیه داشتند. گفته شده است که زیر سیستم های جدید بسیار گران قیمت بوده و تأثیر زیادی در هزینه نهایی این جنگنده داشته است.

آریاک سفر

در ادامه این نشریه خاطر نشان می کند، اکنون Su-30MKI برای هر فروند 62 میلیون دلار هزینه دارد. Su-30SM روسی کمی کمتر از نصف این قیمت را دارد که این موضوع باعث جنجالی جدی در پارلمان هند شده است.

هند اکنون در حال بررسی خرید Su-57 است. این کشور هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است که آیا این جنگنده را از کشور روسیه خریداری خواهد کرد یا اینکه هزینه مجوز اجازه تولید در داخل هند را پرداخت خواهد کرد یا خیر. به نوشته نویسنده این نشریه خرید مجوز ساخت می تواند بسیار کارآمدتر باشد اگر هند بتواند این جنگنده را کاملاً مطابق مشخصات روسیه تولید کند.

مهم ترین اخبار نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز