سقوط موشک اس 400 روی سر سربازان روسیه چند ثانیه بعد از پرتاب! + عکس

به دلایل نامعلوم ، یک موشک تازه پرتاب شده از سامانه ضد هوایی اس 400 به جای اصابت به هدف ، تنها چند ثانیه بعد از شلیک بر روی سربازان حاضر در محل سقوط کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آویاپرو، در روسیه ، در محوطه آموزش نظامی آشولوک در استان آستاراخان ، پیرامون ششمین مسابقات بین المللی ارتش ها ، نظامیان روسی به طور ناموفق موشکی را از سامانه موشکی ضد هوایی S-400 Triumph پرتاب کردند.

به نوشته این پایگاه خبری چند ثانیه پس از پرتاب شدن موشک به ارتفاع چند متر، موشک درست بر روی سربازان ایستاده در محل پرتاب سقوط کرد.

عکس استثنایی از لحظه سقوط اس 400

عکاس آژانس عکس خبری اروپا (EPA) یوری کوچتکوف که در محل حضور داشت این حادثه ناخوشایند را با دوربین خود ثبت کرد. تصویر او ابتدا در شبکه اجتماعی اینستاگرام ظاهر شد ، اما سپس حذف شد. با این حال ، این عکس موفق شد به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شود و اکنون در توییتر در ترند شدن است.

آریاک سفر

جزئیات مربوط به پرتاب ناموفق موشک توسط مقامات مسئول ارائه نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا این حادثه مجروح یا قربانی بر جا گذاشته است یا خیر.

سقوطی که برای روس ها گران تمام می شود

شایان ذکر است؛ موشک های هدایت شونده ضد هوایی SAM 9M96 بخشی از سامانه موشکی پدافند هوایی “S-400 Triumph” است که به عنوان یک وسیله شلیک فعال سیستم های دفاع هوایی زمینی و دریایی مستقر در کشتی ها نیز استفاده می شود.

علاوه بر این، سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰  نسل جدیدی از سیستم پدافند هوایی روسیه به شمار می رود که توسط «مرکز طراحی الماس» (Almaz Central Design) طراحی شده و این سیستم، ارتقا یافته از خانواده پدافند هوایی اس-۳۰۰ محسوب می شود.

از جمله ویژگی های قابل توجه در سامانه اس 400 قدرت درگیری بالای آن است به نحوی که این سامانه توانانیی تشخیص ۱۰۰ هدف به‌طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف متخاصم به‌طور هم‌زمان را در شعاع ۴۰۰ کیلومتری دارد.

گفتنی است تولید و فروش سامانه دفاعی اس 400 روسیه به کشورهایی همچون ترکیه حواشی پردامنه ای داشته و این سامانه مشتریان بلقوه ای نیز دارد که اخبار کارآمدی این موشک ها را دنبال می کنند و  اکنون سقوط یکی از موشک های این سامانه خبر چندان خوشایندی برای بخش نظامی روسیه محسوب نمی شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سقوط موشک اس 400 روی سر سربازان روسیه چند ثانیه بعد از پرتاب! + عکس

  1. Mohammad+ali گفته:

    البته از لحاظ فنی این مورد را نمیتوان یک ضعف اساسی مد نظر قرار داد به هر حال در چنین سامانه ای امکان مشکلات فنی بسیار کم اتفاق میافتد

    • علی گفته:

      دوست عزیز همین نگهداری موشک بحث بسیار پیچیده و مهمی هستش و این نقص های فنی برای F35 هم چنیدن دفعه اتفاق افتاده و مسئله نگران کننده ای نیست مثل اینکه ناسا برای چندین سال از فضاپیماهای روسی سایوز برای رفت و امد به ایستگاه فضایی استفاده می کرد

  2. Chita گفته:

    بهتر ارزونتر میخریم (راحتتر میخریم) مهندسی معکوس
    یه چیزی میدیم بازار بهتر از s500 این فال و این تماشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز