حضور معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس با پراپ تریدینگ

پراب تریدینگ - کاماپرس

بسیاری از حجم معاملات بازار فارکس، متعلق به شرکت‌های بزرگ مالی و بروکرهای بین المللی است. با این حال  معامله‌گران خرد نیز در این بازار مشغول فعالیت هستند. معامله‌گران خرد نسبت به بزرگان بازار (موسسات مالی بزرگ و بانک‌های مرکزی) سرمایه‌های محدودی دارند. گاهی مواقع شرکت‌های مالی بزرگ خودشان وارد معامله نشده و از مهارت‌های معامله‌گران حرفه‌ای و خرد بهره‌ می‌برند. به این فرآیند، پراپ تریدینگ (Prop Trading) گفته می‌شود. کاماپرس‌ در این گزارش به بررسی پراپ تریدینگ و نحوه کارکرد آن در معاملات می‌پردازد. با ما همراه باشید.

پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟

شرکت‌های مالی در پراپ تریدینگ، معامله‌گران حرفه‌ای را استخدام کرده و سرمایه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا با روش‌های معاملاتی خود برای شرکت معامله کنند. به عبارت بهتر این شرکت‌ها با معامله‌گران حرفه‌ای شراکت می‌کنند تا از منافع حاصل از معاملات آنان در بازار فارکس بهره‌مند شوند.

نکته مهم درباره این شکل از تامین مالی، این موضوع است که شرکت‌های مالی سرمایه متعلق به خود را در اختیار معامله‌گران حرفه‌ای قرار می‌دهند و با سرمایه‌های مشتریان خود معامله نمی‌کنند. یکی دیگر از نقاط بسیار مهم در پراپ تریدینگ شریک شدن معامله‌گر تنها در سود معاملات است. این موضوع چنانچه معاملات زیادآور باشد، ضررها تنها در برگیرنده شرکت خواهد بود و معامله‌گر فقط در سود معاملات سهیم می‌شود.

بسیاری از معامله‌گران، حتی آن‌هایی که سرمایه اولیه ندارند، پس از نشان دادن مهارت و تخصص خود در معامله از طریق آزمایش های لازم، شرکت‌های مالی آن‌ها را استخدام می‌کنند. این شرکت‌ها سرمایه مورد نیاز برای انجام معاملات را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند و به این ترتیب منبع درآمدی پرسود را برای آنان فراهم می‌کنند. 

موفقیت در معاملات پراپ تریدینگ تا حد زیادی به مهارت، دانش و توانایی معامله‌گر برای مدیریت موثر سرمایه بستگی دارد. ویژگی بارز یک معامله‌گر پراپ تریدینگ موفق، فقط به مهارت در معاملات بسنده نمی‌کند بلکه تخصص در مدیریت سرمایه و ریسک را نیز باید یاد داشته باشد.

دریان سفر امید

چرا شرکت‌های مالی اقدام به پراپ تریدینگ (Prop Trading) می‌کنند؟

هدف شرکت‌های مالی در بازار فارکس کسب سود هرچه بیشتر است و معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند نقش بسزایی در این کار داشته باشند. این شرکت‌ها رقابت سختی برای کسب سود و داشتن رزومه درخشان با یکدیگر دارند و به همین دلیل به دنبال بهترین معامله‌گران در سراسر جهان می‌گردند. معامله‌گران حرفه‌ای درآمد شرکت‌های پراپ تریدینگ را چندین برابر کرده و کسب سود آن‌ها را تضمین می‌کنند.

اغلب اوقات پراپ تریدینگ فعالیت ثانویه یک شرکت یا موسسه مالی است. این شرکت‌ها، درآمد حاصل از معاملات اولیه خود را به این شکل در بازار فارکس سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌‌گذاری بر روی پراپ تریدینگ، شانس سودآوری آن‌ها را در معاملات بالا برده و بازده بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری در مواردی همچون اوراق قرضه و سپرده‌های بلند مدت می‌دهد.

ساختار شرکت‌های پراپ تریدینگ (Prop Trading)

همه شرکت‌هایی که توانایی خدمات پراپ تریدینگ ارائه می‌دهند، معمولاً ترکیب ساختاری مشابهی دارند. ساختار این شرکت‌ها به شرح زیر است:

  1. مدیران: این افراد برای شرکت تصمیم‌گیری می‌کنند. به عنوان یک رویه عمومی، آن‌ها همان کارآفرینانی هستند که شرکت را تاسیس کردند.
  2.  معامله‌گران ارشد: این معامله‌گران، منابع انسانی با ارزشی برای شرکت هستند که از طریق فعالیت‌های معاملاتی خود سود ایجاد‌ می‌کنند. 
  3. مدیران ریسک: تعداد انگشت شماری از افرادی که مسئول تدوین قوانین مدیریت ریسک و متعاقبا کنترل عملکرد و فعالیت‌های معامله‌گران هستند. 
  4. معامله‌گران مبتدی: این افراد از معامله‌گران ارشد خود یاد می‌گیرند. در ابتدا، آن‌ها معاملات ارشدان خود را قبل از ورود به معاملات اصلی با حجم کمتری شبیه‌سازی می‌کنند. 

مزایای پراپ تریدینگ (Prop Trading) برای معامله‌گران

پراپ تریدینگ مزایای زیادی برای معامله‌گران که می‌توانند از پس این کار بر می‌آیند، دارد. در بخش زیر به چند موارد از مزایای مهم پراپ تریدینگ اشاره می‌کنیم.

  • مهمترین خصوصیات پراپ تریدینگ، تعلق نگرفتن زیان معاملات به معامله‌گر است. با توجه به این موضوع، معامله‌گر فقط در سود معاملات شرکت داده خواهند شد و ریسک زیان آن‌ها را به صفر می‌رساند.
  • یکی دیگر از مزایای پراپ تریدینگ، دسترسی معامله‌گران آن به بهترین منابع آموزشی است. عموما شرکت‌های مالی که معامله‌گران حرفه‌ای را برای پراپ تریدینگ استخدام می‌کنند بهترین و به‌روزترین منابع و اطلاعات آموزشی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این موضوع، فرصت بسیار مناسبی برای رساندن دانش معامله‌گر به بالاترین سطح می‌سازد. علاوه بر این شرکت‌های مالی که از پراپ تریدینگ بهره می‌بردند، امکان دسترسی به کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی را برای معامله‌گران خود فراهم می‌کنند.
  • آزادی در انتخاب استراتژی و امتحان روش‌های مختلف معاملاتی نیز از یکی دیگر مزایای این روش است. عموما شرکت‌های مالی، معامله گران پراپ تریدینگ را ملزم به انتخاب استراتژی خاص نکرده و آنان در شیوه انجام معاملات آزاد هستند.
  • پراپ تریدینگ فرصت‌های سودآوری را برای کسانی که شیفته معاملات مالی هستند، ارائه می‌دهد. در دنیای پرشتاب شرکت‌های تجاری و مالی، معامله‌گران این پتانسیل را دارند که بر اساس عملکرد فردی خود به دستاوردهای قابل توجهی با استفاده از پراپ تریدینگ دست یابند.

پراب تریدینگ - کاماپرس

انتخاب شرکت پراپ تریدینگ (Prop Trading)

سایت‌های معتبر زیادی در جهان در حوزه پراپ تریدینگ فعالیت می‌کنند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به فیدل کرست (Fidelcrest)، تاپ استپ (TopStep)، اف تی ام او (FTMO) و فاندین فارکس (Fundin Forex) اشاره کرد. با این حال بسیاری از این شرکت‌‌ها به ایرانیان خدماتی ارائه نمی‌کنند و در همین راستا شرکت‌های پراپ تریدینگ ایرانی به حمایت از معامله‌گران حرفه‌ای ایرانی، آغاز به فعالیت کرده‌اند.

در مجموع معامله‌گران ایرانی برای انتخاب بهترین سایت پراپ تریدینگ ایرانی و خارجی بهتر است که به ویژگی‌های همچون داشتن حداکثر سرمایه، تقسیم سود بالا، هزینه ورودی پایین، بازپرداخت کم هزینه، پشتیبانی قدرتمند، آزمون یک مرحله‌ای برای ورود و عدم وجود محدودیت زمانی در معاملات توجه کنند.

انتخاب بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ (Prop Trading) با بروکر آی تی بی

بروکر آی تی بی با بیش از دو دهه سابقه تحت رگوله‌های موسسات معتبر SVG و MWALI فعالیت می‌کند‌. این بروکر با پلتفرم به‌روز خود و شرکای تجاری و بانک‌های تامین‌کننده نقدینگی معتبر، معاملات را در بازارهای جهانی تهسیل کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت آی تی بی، از خدمات این بروکر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آی تی بی
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان