عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام تا 45 روز دیگر

پتروشیمی بندر امام
ژیوار

در حاشیه عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه امین، مدیرعامل این مجموعه از نهایی شدن روند عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام تا پایان شهریورماه خبر داد.
به گزارش کاماپرس، سلمان خادم المله روز چهارشنبه در نشست خبری عرضه اولیه سهام امین گفت: اکنون به دنبال مدیریت عرضه یک شرکت پالایشی بزرگ و در حال گذراندن مراحل اجرایی آن هستیم.

از «ایران ژاپن» تا «بندر امام»
شرکت پتروشیمی بندر امام در استان نفتخیز خوزستان و در شهرستان ماهشهر قرار دارد. فاصله این پتروشیمی ارزشمند با اهواز ۱۰۵ کیلومتر و با آبادان ۸۴ کیلومتر است. پتروشیمی بندر امام در زمینی با مساحت حدود ۲۷۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس احداث شده است.
در اریبهشت ۱۳۵۲ قرارداد مشارکتی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و پنج شرکت ژاپنی با نمایندگی شرکت میتسویی و شرکاء منعقد و تحت عنوان شرکت سهامی پتروشیمی ایران ژاپن نامگذاری شد. هدف شرکت، تولید و ذخیره، حمل و نقل و بازاریابی، صدور الفین‌ها، پلی‌الفین‌ها، آروماتیک‌ها و سایر فرآورده‌های پتروشیمی بود. نحوه مشارکت بین طرفین قرارداد، مساوی ذکر و اعتبار آن برای مدت سی سال از تاریخ اجرا تعیین شد. تابعیت شرکت نیز ایرانی تعریف شد.

تازه ترین اخبار عرضه های اولیه را بخوانید:

دریان سفر امید

فعالیت‌های مقدماتی احداث این پتروشیمی از جمله خاکریزی، تسطیح زمین، شمع‌کوبی، برپایی ساختمان‌های موقت، ایجاد تاسیسات، آب و برق و اسکله‌ها از اوایل سال ۱۳۵۳ کلید خورد. عملیات ساختمان واحدهای اصلی آن نیز از سال ۱۳۵۵ آغاز شد اما در اسفند ۱۳۵۷ و به فاصله چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالیکه ۷۳ درصد پیشرفت کرده بود، متوقف شد.
هرچند در سال ۱۳۵۸ تلاش‌هایی برای شروع مجدد پروژه صورت گرفت اما با آغاز جنگ تحمیلی در آخرین روز تابستان ۱۳۵۹، پیمانکاران ژاپنی از ایران خارج شدند و عملیات ساختمانی به طور کامل متوقف شد. پس از پایان جنگ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکای ژاپنی برای به سرانجام رساندن پروژه در هفت مرحله به گفتگو پرداخت اما در نهایت ژاپنی‌ها به بهانه اقتصادی نبودن طرح از ادامه همکاری خودداری کردند. در نتیجه در مهر ۱۳۶۸ قرارداد مفارقت بین دو طرف به امضاء رسید و کلیه سهام آن به شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتقل شد. از آن پس نام شرکت پتروشیمی ایران ژاپن، به شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام تغییر پیدا کرد.
این پتروشیمی مزیت‌ها منحصر به فردی دارد که از آن جمله می‌توان به سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه، استفاده از امکانات جاده‌ای، شبکه راه‌آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت اشاره کرد.
محصولات اصلی صنعت پتروشیمی با عنوان اتیلن، پروپیلن، بوتادین، بنزن، تولوئن و زایلین ها در این مجتمع تولید شده و عمدتاً به محصولات میانی و فرآورده های نهائی همچون پلی اتیلن سبک ، پلی اتیلن سنگین، لاستیک مصنوعی، پلی وینیل کلراید، پارازایلین و MTBE تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : پتروشیمی بندر امام
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “عرضه اولیه پتروشیمی بندر امام تا 45 روز دیگر

  1. صنعتگر گفته:

    پتروشیمی بندرامام واقعا یک سرمایه ملی است . و ایران باید به وجود این پتروشیمی افتخار کند . این پتروشیمی عظیم به دست توانای صنعت گران ایرانی راه اندازی شد .

  2. کاطم گفته:

    بزرگترین پتروشیمی ایران در مجاورت حدود نوزده پتروشیمی دیگر در بندر ماهشهر با تولید چندین محصول گرانبها جهت صادرات و مصرف داخلی با سود آوری بالا در خرید سهامش تردید نکنید

  3. رضا قادری گفته:

    به امام ربطی نداره ،سواد نداری؟ سال ۵۳ استارت خورده و۷۰درصد پیشرفت داشته یعنی تمام ک انقلاب شده .مثل نیروگاه اتمی بوشهر ک سال ۵۷ آماده تزریق سوخت
    بود ک انقلاب شد .بعدم صدام بمب بارونش کرد .باید بگی چون اسمش امام .امام ساخته وطراحیش کرده؟؟؟

  4. افضل قربانی گفته:

    سلام من ناشنوایان هستم سهام پارس و سهام عدالت تا دو است هستم بورس شستا و تحلیل بفروش قیمت سرمانه فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز