عرضه اولیه سهام یک شرکت ارزنده صنعتی و معدنی به زودی در بورس

سهام یک شرکت صنعتی و معدنی فعال در استخراج و فرآوری سنگ آهن در ناحیه سنگان معروف به عسلویه معدنی ایران به زودی در بورس عرضه اولیه می شود.

به گزارش کاماپرس، یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با توجه به تمهیدات صورت گرفته در جلسه اخیر هیات واگذاری، شرکت اپال پارسیان سنگان  در فهرست شرکت های مشمول واگذاری درج شده است.

به گفته علیرضا آل احمد با همکاری بانک پارسیان به عنوان سهام دار عمده این شرکت ، مراحل پذیرش اپال پارسیان سنگان در بورس نیز طی شده است.

بنابه اعلام معدن 24، معاون سازمان خصوص تصریح کرد: عرضه اولیه سهام اپال پارسیان سنگان تا پایان شهریور یا مهر انجام می‌شود.

اپال پارسیان سنگان ؛ یک شرکت سودآور در حوزه کنسانتره و کندله سنگ آهن

آریاک سفر

شرکت اپال پارسیان سنگان یکی از شرکت های هلدینگ معدنی سرمایه گذاری پارسیان است که نقش مهمی در طراحی و استخراج معدن ، بهره برداری و تولید سنگ آهن در بزرگترین منطقه معدنی ایران در ناحیه سنگان خراسان رضوی به عهده دارد.

این هلدینگ به صورت غیر مستقیم نیز از طریق سرمایه گذاری در شرکت های اپال فولاد شرق پارسیان و پارس فولاد سبزوار  و … جایگاه ویژه ای در توسعه معادن و محصولات معدنی سنگ آهن محور کشور دارد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در راستای افزایش ظرفیت کارخانه های کنسانتره و گندله سازی مجموعه صنعتی و معدنی سنگان تاسیس شده است. 60 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت اپال پارسیان سنگان و 40درصد متعلق به سازمان ایمیدرو است .

این واگذاری و مشارکت در فاز اول اول منجر به بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن متعلق به سازمان ایمیدرو ، به ظرفیت 2/6 میلیون تن شد . فاز دوم  عبارت بود از  ایجاد ، ساخت و راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت 2/4 میلیون با هدف نائل شدن به مجموع ظرفیت 5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و  هم زمان با فاز دوم ،  فاز سوم به صورت موازی با موضوع  احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن نیز توسط شرکت اپال پارسیان سنگان آغاز شده است .

شایان ذکر است طرح های کنسانتره سنگ آهن،  گندله سازی و فولاد سازی دارای ارزش افزوده بالایی هستند و نیاز به ماشین آلات و فناوری های روز دارند اما عموما جزو طرح های بزرگ ملی به شمار می روند و جزو سرمایه گذاری های بسیار سودآور نیز محسوب می شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرآوری معدنی اپال کانی پارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز