خودرو وارداتی را چه کسانی وارد می‌کنند؟

طرح واردات خودرو تصویب شد و طبق مصوبه دولتی، خودروسازان معروف داخلی مجوز واردات خودروهای زیر 9 هزار دلار را دارند و با تعرفه 10 درصد آن‌ها را به کشور وارد خواهند کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اکو ایران، در صورتی که خودروسازان داخلی بخواهند برای تولید اتومبیل‌های معمول کشور، از خارج کشور قطعه وارد کنند باید 20 درصد تعرفه وارداتی بپردازند. اما دولت این تعرفه را برای واردات خودرو خارجی توسط خودروسازان داخلی 10 درصد تعیین کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دولت یک امتیاز دیگر برای واردات خودروهای خارجی در نظر گرفته که آن هم حرف برخی شروط مربوط به واردات خودرو است. یک شرط حذف شده قانونی دیگر برای واردات خودرو توسط خودروسازان، حذف یک خودرو تولیدی داخلی به ازای اتومبیل وارداتی خارجی است.

پیش بینی‌ وضعیت بازار بعد ورود خودرو وارداتی

هنوز واردات خودرو خارجی اتفاق نیفتاده که گمانه زنی‌ها درباره قیمت خودروهای داخلی و شرایط بازاری آن شروع شده است. به گفته منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، تا پایان امسال بیشتر خودروها از چرخه قرعه کشی خارج خواهند شد. ضمنا وزارت صمت برای واردات بیشتر خودروهای ارزان مشوق‌هایی را در نظر گرفته است.

منطقی بیان کرده که با ورود خودروهای خارجی ارزان قیمت، تعادلی در عرضه و تقاضای این محصول رخ خواهد داد. کارشناسان پیش بینی کرده‌اند با شروع و ادامه واردات قیمت‌ها منطقی شده و به حد مورد انتظار نزدیک شوند.

اخیرا سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، در این خصوص بیان کرده که واردات خودرو گامی مثبت برای تنظیم بازار محسوب می‌شود و احتمالا در کوتاه مدت ریزش قیمت این محصولات اتفاق خواهد افتاد.

با وجود اینکه برخی از کارشناسان حوزه خودرو تصور می‌کردند با انتشار این خبر قیمت برخی از انواع خودرو داخلی ریزش پیدا کند، اما در عمل نرخ اتومبیل‌های تولید داخل تغییر چندانی پیدا نکرد. باید دید بعد از واردات خودرو، بازار داخلی چه رویکردی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز