کدام خودروهای ایرانی کم مصرف ترند؟

لست سکند

میزان مصرف سوخت خودرو یکی از موارد مهم برای بسیاری از رانندگان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به سهمیه بندی بنزین و قیمت آن بهتر است قبل از خرید خودرو به مقدار مصرف بنزین آن توجه داشت. در ادامه این مطلب با خودروهای ایرانی آشنا خواهید شد که به گفته همراه مکانیک، کم مصرف ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شوند؛

ام وی ام 110

با آنکه از لحاظ ایمنی نمی‌توان روی این خودرو حساب باز کرد ولی مصرف سوخت بسیار پایینی دارد؛ این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر سوخت ترکیبی استفاده می‌کند.

راز آسمان پایتخت

تندر 90

این خودرو در هر 100 کیلیومتر حدود 8 لیتر بنزین می‌سوزاند که می‌توان از آن به عنوان «کم هزینه‌ترین ماشین ایرانی» یاد کرد.

پژو 206

پژو 206 که در میان ایرانیان بسیار محبوبیت دارد، یکی دیگر از کم مصرف ترین خودروهای داخلی است؛ به طوری که خودرو 206 تیپ 2 در هر 100 کیلیومتر حدود 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سمند ال ایکس موتور ای اف 7

این خودرو در میان مدل‌های متنوع سمند کم خرج‌ترین محصول داخلی است و در هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پراید

از کم هزینه ترین خودروهای داخلی از لحاظ سوخت می‌توان پراید را نام برد؛ زیرا این محصول در هر 100 کیلومتر حدود 6.7  لیتر بنزین استفاده می‌کند. گفتنی است با توجه به حجم موتور، مصرف پراید کمی بیشتر از سمند ذکر شده در بالاست.

تیبا صندوقدار

یکی از محصولات سایپا که مصرف کم سوخت آن را نمی‌توان نادیده گرفت تیباست؛ این خودرو در حالت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر بنزین می‌سوزاند.

ساینا دنده‌ای

ساینا دنده‌ای که به عنوان فیس لیفت تیبا در بازار ارائه شده، یکی از اقتصادی‌ترین اتومبیل‌هاست؛ ساینا دنده‌ای در هر 100 کیلومتر به طور ترکیبی حدود 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز