بالاخره خودرو خارجی وارد کشور می شود؟

لست سکند

مجمع تشخیص مصلحت نظام با شرط رعایت اولویت واردات انواع خودرو خارجی برقی، ترکیبی، کم مصرف، ایمن و مورد استفاده عامه و احراز صلاحیت فنی واردکنندگان و همچنین تامین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری توسط آن‌ها، نسبت به ورود اتومبیل‌ به داخل کشور واکنش مثبت نشان داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز بعد از سه جلسه بحث و بررسی دبیر و اعضای مجمع، روسای قوای مقننه و قضائیه و نمایندگان دولت و مجلس درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو، سرانجام با واردات خودرو به ایران موافقت شد. اعضای مجمع تشخیص مصلحت بعد از اعلام موافقت خود، به تعیین سقف واردات خودرو، حمایت از تولید داخلی و رعایت منابع ارزی کشور توسط دولت تاکید کردند. ضمن اینکه این افراد بر مسئله اولویت مصرف ارز برای تامین کالاهای اساسی و ضروری هم تاکید داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پیش از این چندین مرتبه طرح واردات خودرو به شکل‌ها و پیشنهادات مختلف از سمت مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام روانه شد. اما هر بار مجمع به دلیل مصالح کشور با این موضوع مخالفت کرده و طرح به مجلس برای اصلاح برگشت خورد.

یکی از دلایل اصلی برای واردات خودرو خارجی

پیش از شروع سال 1401 چندین مرتبه تصادف‌های زنجیره‌ای در مناطق مختلف کشور روی داد که تلافات مالی و جانی فراوانی داشت. به نظر این مسئله باعث شد تا سران قوای مختلف و مسئولان ذی ربط نسبت به واردات اتومبیل‌های ایمن و باکیفیت و همچنین خروج بازار خودرو داخلی از آشفتگی بیشتر توجه کنند.

به نظر فعالان و کارشناسان حوزه خودرو، واردات اتومبیل اندکی این آشفتگی قیمت‌ها را بهبود می‌دهد و در این زمینه موثر است. البته بعضی از کارشناسان هم نظر مخالف این موضوع را دارند و معتقدند به دلیل کاهش قدرت خرید طبقه متوسط برای خرید انواع اتومبیل، قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز