همه آنچه باید درباره خودرو حبابی بدانید

لست سکند

نام خودرو حبابی شاید هر فردی را به یاد انیمیشن‌هایی بیندازد که روایتی از آینده دارند؛ خودروهای کوچکی که مانند حباب طراحی شده، گرد و سبک هستند. اما این خودروها واقعا توسط شرکتی سوئیسی تولید شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جهان خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از بیزنس اینسایدر، یک شرکت خودروسازی سوئیسی به نام میکرو، خودرویی الکتریکی تولید کرده که فقط گنجایش دو نفر را دارد و به آن «میکرولینو» می‌گوید. این خودروی فانتزی اما انقلابی در زمینه حمل و نقل شهری به حساب می‌آید چراکه ترکیبی جذاب از ماشین و موتورسیکلت است! ضمن اینکه در هر جایگاه شارژی هم میتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند.

این وسیله نقلیه سوئیسی که به «خودروی حبابی» معروف است، فانتزی‌ترین راه برای گردش در یک شهر است. پیش تولید این خودرو در سال 2018 آغاز شد و قرار بود اواسط سال 2021 روانه به تولید انبوه برسد. اما به خاطر شرایطی که کرونا بر دنیا تحمیل کرد، عرضه میکرولینو هم به تعویق افتاد.

راز آسمان پایتخت

شرکت خودروسازی میکرو که تولید محصولات پرطرفداری مانند اسکوتر برقی «میکرولِتا» را در کارنامه خود دارد، این بار با ترکیب مشخصات ماشین و موتورسیکلت، اقدام به تولید وسیله نقلیه‌ای کوچک کرده که تنها 2.4 متر طول دارد! به همین خاطر پیدا کردن جای پارک برای این خودرو حتی در شهرهای شلوغ، کار سختی نیست.

میکرولینو تنها یک سوم سایر خودروهای الکتریکی انرژی مصرف می‌کند و بعد از 4 ساعت شارژ توسط برق شهری می‌تواند 124 کیلومتر را با حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت طی کند؛ البته اگر مجهز به باتری ارتقا باشد، این مسافت به حدود 200 کیلومتر هم می‌رسد.

این خودروی 500 کیلوگرمی، با اینکه کوچک است، اما از ایمنی لازم برخوردار است و اتاقکی یک تکه دارد که همین امر باعث افزایش مقاومتش شده؛ همچنین از آلومینیومی سبک با درهایی از جنس فولاد تقویت شده ساخته شده که شتاب آن را افزایش می‌دهد. با اینکه این خودرو برای دو سرنشین طراحی شده، اما فضای کافی برای قرار دادن 3 باکس آب معدنی هم در آن تعبیه شده است.

این خودرو تمام الکتریکی، صفحه نمایشی هوشمند دارد و مجهز به یک سانروف زیباست تا سرنشینان به راحتی هوای تازه استشمام کرده و از تابش خورشید لذت ببرند.

با وجودی که این شرکت سالانه فقط توانایی تولید 7 هزار و 500 میکرولینو را دارد، تا کنون 24 هزار نسخه از این خودرو با قیمت پایه 12 هزار و 500 یورو پیش فروش شده است.

هفته گذشته این شرکت در صفحه رسمی خود اعلام کرد که خط تولید این مجموعه در شهر تورین ایتالیا با تمام قوا مشغول کار است. قرار است پس فردا، پنجشنبه 12 می، برابر با 22 اردیبهشت، از اولین نسخه میکرولینو سری پایونیر رونمایی شود؛ این مدل، اول سری از خودرو میکرولینو خواهد بود که تحویل مشتریان می‌شود.

گفتنی است این خودرو در 8 رنگ متفاوت آبی زوریخ، قرمز میلان، نارنجی آمستردام، نعنایی پاریس، قهوه‌ای بارسلونا، خاکستری لندن، سیاه گاتهام (شهر بتمن) و سفید وین به بازار خواهد آمد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز