۵ نماد پرسود دیروز بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خرید و فروش سهام در بازار بورس نیازمند تجزیه و تحلیل دائم وضعیت داد و ستد و بازدهی سهام شرکت ها است و بررسی تغییرات قیمت نمادهای پرسود می تواند در این مسیر به سهامداران کمک کند.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته  یکشنبه 15 تیرماه 5 نماد « سفار »، « کالا »، « ساربیل » ، « سپاها » و « شسینا »  بیشترین رشد قیمت و بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند. بررسی ها و آمار ارائه شده توسط سازمان بورس نشان می دهد، نماد سفار 97/13 درصد، نماد کالا 95/13 درصد، نماد ساربیل 9 درصد ، نماد « سپاها » 95/5 و نماد «شسینا» 5 درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آوردند. در ادامه نگاهی اجمالی داریم به  5 شرکت پرسود روز گذشته.

1. شرکت سیمان فارس(سفار)

این شرکت ضمن این که یکی از قدیمی ترین شرکت های تولیدکننده سیمان در ایران به شمار می رود یکی از بزرگترین هلدینگ های سیمانی کشور است و سودآوری روز گذشته آن را جدا از وضعیت نرخ ارز و تورم، به صادراتی بودن محصول و همچنین تقاضای بازار ساخت و ساز داخل می توان نسبت داد.

2. شرکت بورس کالای ایران (کالا)

راز آسمان پایتخت

این شرکت در گروه فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی واسط وزیر گروه اداره بازارهای مالی فعالیت می کند و نقش مهمی در تعیین قیمت کالاهای مهم و استراتژیک ایفا می کند. شرکت بورس کالا همچنین ابزارهای نوین معاملاتی در بازار طلا به بازار معرفی کرده و اخیرا نیز اعلام کرده است که برای راه اندازی بورس مسکن آمادگی دارد.

3. شرکت سيمان آرتا اردبيل (ساربيل)

این شرکت نیز جزو گروه سیمانی است و سهام آن در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می گیرد. در حال حاضر بیش از سه دهه از فعالیت شرکت سيمان آرتا اردبيل می گذرد و این شرکت در بورس نیز سابقه حدود 17 ساله دارد. استقبال از سهام سیمانی در روزهای اخیر به دلایل متعدد موجب بازدهی مناسب این شرکت در روز گذشته شده است.

4. شرکت سيمان ‌سپاهان‌ (سپاها)

شرکت سیمان سپاهان از شرکت های مطرح سیمان کشور است که سهام آن در بازار اول بورس معامله می شود. این شرکت نیز از تولیدکنندگان صاحب نام سیمان در کشور است و استقبال از سهام شرکت های سیمانی در روزهای اخیر بازدهی سهام این شرکت را افزایش داده است.

5. شرکت صنايع ‌شيميايی ‌سينا (شسينا)

شرکت صنایع شیمیایی سینا از شرکت های حاضر در بازار دوم بورس است که در تولید محصول صادراتی از زنجیره پروپلین فعالیت می کند. ارزندگی این شرکت از مدتی پیش در گروه ها و کانال های بورسی مطرح شده بود.

اخبار و گزارش های مهم بازار بورس را بخوانید:

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “۵ نماد پرسود دیروز بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز