کوییک با یک سوتی عجیب روانه بازارهای آفریقا شد

لست سکند

کوییک سایپا با نام مورزا پرایم، اما با یک سوتی عجیب وارد بازار آفریقا شد.

به گزارش کاماپرس، قرار است کوییک شرکت خودرو سازی سایپا درآفریقای جنوبی هم تولید شود. شرکت خودروسازی مورزا در ژوهانسبورگ که خودروسازی مطرح در سطح قاره آفریقاست، اقدام به تولید کوییک کرده تا هاچ بکی مناسب روانه بازار کند.

طبق اعلام این شرکت، خودرو کوییک با نام Mureza Prim تولید می شود و در فاز اول در کشور زیمباوه به فروش خواهد رسید. رسانه‌های آفریقایی در واکنش به این قرار داد از همکاری مورزا با سایپا استقبال کرده اند و نوشته اند مردم آفریقا منتظر این هاچ بک که از هر نظر مناسب شرایط مردم این قاره است، هستند.

بازار خودرو در زیمباوه و بیشتر کشور‌های آفریقایی، در انحصار خودرو‌های دست دوم ژاپنی و اروپایی است، اما حالا شرکت‌های خودروسازی آفریقایی می خواهند با عرضه خودرو‌های ارزان قیمت، مشتریان را به خرید خودرو‌های صفر کیلومتر ترغیب کنند که خودرو کوییک یکی از آنهاست.

تغییرات عجیب و سوتی کوییک در آفریقا

راز آسمان پایتخت

برای اینکه خودرو کوییک بازار موفقی در آفریقا داشته باشد، با ظاهری متفاوت و مناسب آفریقا قرار است تولید شود. موضوعی که اکنون پررنگ است، تفاوت های ظاهری در این خودرو است، این طور که مشخص است فرمان این خودرو در کوییک یا همان پرایم 8 جا به جا شده و از سمت چپ به سمت راست رفته است ، اما نکته جالب این جاست که فرمان سمت راست قرار دارد، اما دکمه های کنترل آینه و بالابر کماکان در سمت چپ است.

با این اوصاف گفته می شود عرضه خودرویی مثل کوییک می‌تواند مشتریان آفریقایی را وسوسه کند تا از خرید خودرو‌های دست دوم ژاپنی دست کشیده و با همان بودجه، یک خودرو صفر کیلومتر ارزان قیمت را خریداری کنند. البته مشخص نیست که سایپا کوییک در خودروسازی مورزا با چه کیفیتی به تولید می‌رسد و آیا قادر است با خودرو‌های ژاپنی دست دوم از نظر کیفی رقابت کند یا نه؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز