کدام بازارها در فروردین 1403 بیشتر سود دادند؟

تعطیلات چطور قیمت دلار را کاهشی کرد؟-کاماپرس

در فروردین 1403 بیشترین بازدهی را بازار طلا داشت، به طوری که طلای 18 عیار 17.7 درصد و سکه طرح جدید 15.7 درصد رشد کردند و در صدر سودسازترین‌‎ها قرار گرفتند.

به گزارش کاماپرس، فروردین سال 1403 تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی اونس طلا و ریسک های ژئوپلتیک قیمت طلا افزایش یافت. به همین دلیل افرادی که در اسفند 1402 طلا خریده بودند حتی نسبت به افرادی که دلار خریدند بیشتر سود کردند.

در بازار طلا بیشترین رشد قیمت را طلای 18 عیار داشت. به گونه‌ای که در یک ماه گذشته 17.7 درصد به قیمت آن افزوده شد. همچنین سکه طرح جدید با رشدی 15.7 درصدی دومین رتبه را از نظر رشد قیمت کسب کرد. رتبه سوم بازدهی فروردین بازهم به بازار طلا بر‌می گردد، ربع سکه با 13.2 درصد در جایگاه سوم بازدهی قرار گرفت. نیم سکه هم از این بازار بازدهی 12.9 درصدی کسب کرد و در جایگاه چهارم ایستاد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رتبه پنجم بازدهی بازارها به دلار می رسد. دلار در این یک ماه 10.1 درصد بازدهی داشته است.

در فروردین ماه افرادی که در بانک سپرده گذاری کرده‌اند بازدهی 2.5 درصدی به دست آورده‌اند.

آنهایی که در بورس سرمایه گذاری کرده بودند با توجه به اینکه حدود 6 دهم درصد شاخص بازدهی کسب کرده، در همین دامنه سود برده‌اند. البته این عدد نشانگر بازدهی کل بازار است. به همین دلیل احتمال این وجود دارد که برخی نمادها افت کرده باشند برخی هم سود بیشتری برده باشند. این موضوع نیازمند تحلیل مستقل هر یک از نمادهای بورسی است.

در بازارهای مالی وضعیت معاملات متاثر از سیاست های دولت، نرخ‌ها در بازار جهانی و … هستند. به همین دلیل در روز نخست اردیبهشت 1403 با کاهش تنش‌های سیاسی وضعیت بازدهی بازارهای مالی تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز