چین بزرگ ترین کشتی هسته ای جهان را می سازد

ژیوار

چین به تازگی اعلام کرده است برنامه‌ای برای ساختن نخستین و بزرگ‌ترین کشتی کانتینربر جهان را دارد که با سوخت هسته‌ای کار می‌کند. این امر یک گام بسیار مهم در حمل و نقل دریایی به شمار می‌آید و از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کشتی کانتنربر KUN-24AP که در نمایشگاه Marintec 2023  در شانگهای معرفی شد، بزرگ‌ترین کشتی کانتینربری خواهد بود که تاکنون ساخته شده است و 24000 کانتینر را در خودش جا خواهد داد.

نکته مهم درباره کشتی KUN-24AP در سیستمی است که نیروی پیشران آن را تأمین می‌کند. این سیستم بسیار پیشرفته نسل چهارم یک رآکتور نمک مذاب توریوم را به کار می گیرد. توریوم یک فلز رادیواکتیو مقرون به صرفه است که در چین به وفور یافت می‌شود.

به کارگرفتن نمک مذاب توریوم باعث می‌شود رآکتورهای سنتی اورانیومی کنار گذاشته بشوند و ایمنی و بهره‌وری بیشتری به وجود بیاورد. برخلاف رآکتورهای اورانیومی که برای خنک شدن به آب زیادی احتیاج دارند، رآکتورهای مبتنی بر توریوم در دمای بالا و فشار کم بهتر کار می‌کنند و ریسک پایین‌تری دارند.

دریان سفر امید

کشتی هسته ای KUN-24AP به طور مستقل توسط کشور چین توسعه یافته است و نوآوری تازه‌ای را معرفی می‌کند که فناوری آن از کشتی‌های باربری و هسته‌ای دیگری که مانند کشتی ساوانا ساخت آمریکا بالاتر است. رآکتور هسته‌ای این کشتی به گونه‌ای طراحی شده است که فشار حلقوی کمتری ایجاد می‌کند و از ایمنی بیشتری برخوردار است به گونه‌ای که در صورت بروز حادثه می‌توان آن را به سرعت از کار انداخت و ریسک را به حداقل رساند.

طراحی و ساخت کشتی هسته‌ای KUN-24AP کشور چین را در فناوری حمل و نقل دریایی پیشگام می‌کند و راه را برای ورود به عصری جدید، پاک و کارآمد هموار می‌سازد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز