هواگرد غول پیکر برقی آماده برای تیک آف عمودی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در سال های اخیر و در پاسخ به نیازهای روزافزون به جا به جایی های شخصی، صنعت eVTOL (برخاستن و فرود آمدن عمودی با نیروی برق) بسیار شکوفا شده است. امروزه استارتاپ های زیادی در حوزه هوانوردی فعال هستند و برای این که در این بازار پیشگام باشند با هم رقابت می کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت آمریکایی Overair که مقر آن در کالیفرنیا قرار دارد با هدف حضور چشمگیر در بخش eVTOL توانسته است با موفقیت نخستین هوانوردی که از روتور گردان با سرعت بهینه (OSTR) و فناوری کنترل تک پره (IBC) استفاده می کند را طراحی و تولید کند.

این هواگرد Butterfly نام گرفته است و شرکت سازنده اش مدعی است که رویکردی کاملاً جدید در هوانوردی ارائه می دهد و دستیابی به استانداردهای جدیدی در زمینه چالاکی، عملکرد و اطمینان پذیری را میسر می کند.

هواگرد Butterfly می تواند در هر شرایط آب و هوایی و دمایی و ارتفاع های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و استفاده از قطعات جدید در آن باعث شده است کمتر خراب بشود و بتواند جایگاهی منحصر به فرد در این صنعت به دست بیاورد. سیستم های جدیدی که در Butterfly به کار گرفته شده است بسیار پیشرو است و باعث می شود این هواگرد کمتر از 55 دسی بل صدا تولید کند.

راز آسمان پایتخت

هواگرد Butterfly می تواند با سرعت 322 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و برد آن 161 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین می تواند پنج سرنشین و مقداری بار را در خودش جا بدهد و کابین آن به گونه ای طراحی شده که از آن می توان برای حمل بار، امدادرسانی پزشکی و چارتر مسافری استفاده کرد.

هواگرد Butterfly دارای روتورهای بزرگی است که هر کدام بیش از 6 متر طول دارند و در مقایسه با روتورهای کوچک تر می توانند با مصرف برق کمتر، نیروی پیشران بسیار بیشتری تولید کنند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز