سریع ترین خودروهای برقی جهان

دورانی که ابرماشین‌های بنزینی با شتاب و سرعت سرسام آورشان قدرت را در دست داشتند، سپری شده و امروزه خودروهای برقی قدرت را در دست گرفته‌اند. سیستم برقی این‌گونه خودروها، توانایی‌های عملکردی بی‌نظیرشان را به معرض نمایش گذاشته و آن‌ها را به سریع‌ترین خودروهای روی زمین تبدیل کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وقتی صحبت از پرشتاب‌ترین خودروهای برقی به میان می‌آید، ریماک نورا (Rimac Nevera) در جایگاه نخست قرار می گیرد. این خودرو با چهار موتور قدرتمندش مرزهای عملکردی را جابه‌جا می‌کند. هر یک از موتورهایی که بر روی محور جلو قرار گرفته‌اند 307 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. موتورهای محور عقب نیز هر کدام 612 اسب بخار قدرت دارند که در مجموع نیروی خارق العاده‌ای برابر با 1914 اسب بخار و 2340 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهند. این میزان نیرو به ریماک نورا امان می‌دهد ظرف 1.74 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست بیابد. گیربکس از نوع تک سرعته اتوماتیک است و نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. حداکثر سرعت نیز 459 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

راز آسمان پایتخت

در جایگاه دوم، خودرو برقی آسپارک اول (Aspark Owl) قرار می‌یرد که به چهار موتور برقی و گیربکس دو سرعته اتوماتیک مجهز شده است. آسپارک اول 1980 اسب بخار قدرت دارد و موتورهای قدرتمندش 1920 نیوتن متر گشتاور در اختیارش می‌گذارند. این میزان نیرو و گشتاور ظرف 1.72 ثانیه آن را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نیرو به هر چهار چرخ منتقل شده و حداکثر سرعت این خودرو برقی 443 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز