کاوازاکی نخستین موتورسیکلت هیدروژنی جهان را می سازد

تور لحظه آخری-کاماپرس

کمپانی ژاپنی کاوازاکی علاوه بر این که عزمش را برای تولید وسایل نقلیه برقی جزم کرده است، به نظر می رسد قصد دارد وسایل نقلیه ای دیگری نیز با سوخت های جایگزین بسازد که از سرعت و قدرتی کافی برخوردار باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به تازگی خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر این که کمپانی کاوازاکی قرار است موتورهای هیدروژنی روی موتورسیکلت سوار کند. در اکتبر سال 2023 کاوازاکی از چهار چرخه HySE-X1 رونمایی کرد که نخستین وسیله نقلیه با سوخت هیدروژنی بود و در دنیای خودرو همه را به هیجان آورد. این چهار چرخه هیدروژنی به صورت آزمایشی در رالی داکار 2024 شرکت کند.

برای ساختن پیشرانه موتورسیکلت هیدروژنی جدید، کمپانی کاوازاکی با تیم HySE (متشکل از هوندا، سوزوکی، تویوتا و یاماها) همکاری کرده است. به این ترتیب، طبیعی است که همه در انتظار این موتورسیکلت هیدروژنی جدید باشند.

کمپانی کاوازاکی در دسامبر 2023 اعلام کرده است که موتورسیکلت هیدروژنی جدید مبتنی بر کاوازاکی نینجا H2 SX تولید خواهد شد و نسخه های هیدروژنی به جای رنگ سبز، آبی رنگ خواهند بود.

راز آسمان پایتخت

تاکنون اطلاعات فنی بیشتری در مورد این موتورسیکلت منتشر نشده است و فقط می دانیم حجم موتور 999 سی سی است و به سیستم پاشش انژکتوری مجهز است. البته مدتی طول خواهد کشید تا موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی به بازار عرضه بشود و حضور چهار چرخه HySE-X1 در رالی داکار 2024 به آن معنا نیست که کار تولید و توسعه این گونه پیشرانه ها به پایان رسیده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز