خودروهای برقی و اسپرت تویوتا با قابلیت صداگذاری به بازار می آیند

اوایل امسال کمپانی تویوتا از کانسپت FT-SE رونمایی کرد و آن طور که اعلام شده است این خودرو برقی که در آینده به بازار خواهد آمد به مالکانش این امکان را می دهد که صدای موتور دلخواه شان را دانلود و هنگام حرکت پخش کنند. این امر یک تجربه شخصی و منحصر به فرد در اختیار راننده می گذارد و لذت رانندگی را دو چندان می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مالکان خودروهای برقی آینده که دل شان برای صدای موتورهای درون سوز تنگ می شود می توانند به دلخواه خودشان صدای یک موتور 8 یا 12 سیلندر را دانلود و پخش کنند. حتی صدای موتور 10 سیلندر ماشین های فرمول 1 در دهه 90 میلادی نیز قابل دانلود خواهد بود.

پیشتر کمپانی هیوندای با خودرو آیونیک 5 نشان داده بود که صدای موتورهای مختلف را می توان روی خودروهای برقی نصب کرد. در حالی که کمپانی کره ای هیوندای فقط سه نوع صدا در اختیار مشتریان قرار داده است ولی مشتریان تویوتا می توانند در هر زمان هر صدایی که دوست دارند را دانلود کنند.

راز آسمان پایتخت

مدیران کمپانی تویوتا معتقدند صدا تأثیر بسیار زیادی در میزان لذت بردن از رانندگی دارد و به دنبال توسعه این راهکار هستند. البته انتظار نمی رود این فناوری در خودروهای برقی مانند تویوتا bZ4X به کار گرفته شود ولی می توان آن را در خودروهای اسپرت و برقی تویوتا که در آینده تولید می شوند به کار بست. این خودروها اوایل سال 2026 از راه خواهند رسید و به باتری ها و موتورهای قدرتمندی مجهز خواهند بود.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز