همه چیز درباره پورشه ماکان مدل 2025

پورشه ماکان یک خودرو  پرفروش و یک محصول بسیار امیدوارکننده برای کمپانی سازنده‌اش محسوب می‌شود، چراکه نزدیک به 80 درصد خریداران این شاسی بلند جزو کسانی هستند که برای نخستین بار محصولات این برند را خریداری کرده‌ و به احتمال بسیار بالا در آینده نیز دوباره از محصولات پورشه خرید می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی پورشه برای این که شاسی بلند لوکس ماکان را همچنان داغ و به روز نگه دارد، تغییراتی در آن ایجاد کرده و نسخه تمام برقی آن با نام پورشه ماکان EV را در سال 2025 روانه بازار خواهد کرد.

آن چه تاکنون درباره پورشه ماکان EV می دانیم این است که دو تیپ از آن زودتر و در ژانویه 2024 به بازار خواهند آمد. البته تاکنون هیچکس طراحی خارجی ماکان تمام برقی را ندیده است و به این منظور باید تا آخر ژانویه که دو تیپ آن رونمایی می‌شود، صبر کرد. همه تیپ‌های پورشه ماکان برقی دارای 2 درگاه شارژ برق AC در دو طرف خودرو خواهند بود و درگاه شارژ DC نیز بسته با بازار مقصد در یک طرف قرار خواهد گرفت.

پورشه ماکان EV مدل 2025 دارای ابعادی بزرگتر از پورشه ماکان کنونی است ولی همچنان در دسته شاسی بلندهای جمع و جور طبقه بندی می‌شود. اگر در مورد باتری آن اطلاعاتی بخواهید، باید گفت یک باتری 100 کیلوواتی است که ترکیبی از فلزات نیکل، کبالت و منگنز را در خود جای داده است و در مقایسه با باتری پورشه تایکان 30 درصد انرژی بیشتر تولید خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

دو تیپ از پورشه ماکان EV که قرار است زودتر و در ژانویه 2024 به بازار عرضه شوند به دو موتور برقی مجهز هستند و 603 اسب بخار نیرو و 994 نیوتن متر گشتاور خواهند داشت. هر یک از موتورها روی یک محور قرار می‌گیرد و نیروی آن را به یک گیربکس تک سرعته منتقل می‌کنند. برد این دو تیپ با یک بار شارژ 500 کیلومتر اعلام شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز