رونمایی از سریع ترین خودرو جهان + تصاویر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودرو رودین FZero به یک موتور چهار لیتری 10 سیلندر و دو توربوشارژری مجهز شده است و سال آینده با قیمتی در حدود 1.8 میلیون پوند به بازار خواهد آمد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خودرو رودین (Rodin FZero) ، 1031 اسب بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور دارد و حداکثر سرعت آن به 360 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به این ترتیب و به گفته سازندگانش سریع‌‌ترین خودرویی خواهد بود که بر روی زمین وجود دارد.

نخستین تست سرعت خودرو رودین FZero در پیست اختصاصی شرکت سازنده در نیوزلند صورت گرفته و آخرین مراحل توسعه و ساخت این ابرخودرو نیز بر روی همین پیست انجام شده است.

راز آسمان پایتخت

به اعتقاد کارشناسان شرکت رودین، این تست با موفقیت انجام شده و آنان را قادر ساخته بر روی این برنامه بیشتر کار کرده و پروژه ساخت FZero را وارد فاز بعدی کنند.

هدف ابرخودرو FZero این است که از خودروهای فرمول 1 سریع تر باشد چون فارغ از مقررات خودروهای ورزشی تولید شده است. به گفته طراحان، رودین FZero برای پیست ساخته و هدف از ساخت آن این است که سریع تر از ماشین های فرمول 1 باشد. این خودرو هیچ محدودیتی ندارد و از هیچ مقرراتی پیروی نمی‌کند.

آن طور که کمپانی سازنده اعلام کرده پس از این که 30 دستگاه اولیه از FZero ساخته شود، نسخه جاده‌ای آن نیز تولید خواهد شد. علاوه بر این، کمپانی رودین مشغول کار بر روی یک نسخه تمام برقی است که می‌توان از آن بر روی جاده استفاده کرد.

کمپانی رودین امیدوار بود بتواند نخستین FZero را امسال روانه بازار کند ولی به دلیل بروز برخی مشکلات این عرضه به سال 2024 موکول شد.

پربادیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز