تویوتا پریوس مدل 2024؛ سورپرایز خودروهای هیبریدی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سال 2024 دومین سالی است که نسل پنجم تویوتا پریوس تولید می‌شود. تویوتا پریوس پیشگام خودروهای هیبرید بنزینی-برقی است و نتیجه 27 سال تکامل، تحقیق و توسعه به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی تویوتا بر روی نسل پنجم پریوس تغییراتی اعمال کرده و عملکرد آن را ارتقا داده است. توان خروجی پیشرانه افزایش یافته و پلتفرم TNGA-C نیز باعث شده تا میزان مصرف سوخت بسیار پایین بیاید.

تویوتا پریوس مدل 2024 فقط با پیشرانه Dynamic Force M20A-FXS به بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه شامل یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری است که نخستین بار در سال 2017 بر روی تویوتا کمری XV70 تعبیه شده بود. این موتور به تنهایی می‌تواند 150 اسب بخار نیرو و 188 نیوتن متر گشتاور تولید کند ولی هنگامی که در کنار موتور برقی قرار گیرد، نیروی خودرو به 194 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

آن طور که کمپانی تویوتا اعلام کرده است، مدل دیفرانسیل جلو تویوتا پریوس 2024 می‌تواند ظرف 7.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و مدل چهار چرخ محرک به 7.0 ثانیه برای انجام این کار نیاز دارد. سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی به 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

راز آسمان پایتخت

تویوتا پریوس 2024 یک خودرو بی‌نظیر شهری است و از شتاب‌گیری و ترمز فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. هندلینگ آن بسیار عالی است و حتی در سرعت‌های پایین نیز گشتاور مناسبی در اختیار راننده قرار می‌دهد. علاوه بر این، تویوتا پریوس خودرویی است که بیشتر شهرتش را به خاطر مصرف پایین سوخت کسب کرده است.

پربادیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : تویوتا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز