ثبت رکورد جدید پورشه 911 ؛ شوک بزرگ به دنیای خودرو

پورشه 911 با استفاده از سوخت سنتتیک توانست به قله یک آتشفشان در شیلی صعود کند و یک رکورد جهانی ارتفاع به ثبت برساند. این خودرو اسپرت با بهره مندی از یک موتور 3.0 لیتری و 443 اسب بخاری موفق به انجام این کار شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی پورشه به دنبال تغییر رویکرد خودرسازان و برقی سازی محصولات شان، در تلاش است موتورهای درون سوز را همچنان حفظ کند و فتح قله اوخوس دل سالادو که بلندترین آتشفشان جهان است نیز در همین راستا صورت گرفته است. فتح این قله با استفاده از یک سوخت سنتتیک که eFule نیز نامیده می شود میسر شده است.

کمپانی پورشه دو دستگاه پورشه 911 با نام Doris  و Edith را برای انجام این کار و ثبت رکورد جهانی به پای کوه اوخوس دل سالادو آورده بود. این خودروها مبتنی بر پورشه 911 کاررا 4 اس ساخته شده و به موتور شش سیلندر 3.0 لیتری و 443 اسب بخاری مجهز شده بودند. تیم پورشه با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و کانکتور Warp توانست در طول مسیر با یخ و برف بجنگد و به قله صعود کند.

راز آسمان پایتخت

در این پروژه دو پزشک نیز حضور داشتند تا در ارتفاع بالا وضعیت سلامت تیم پورشه را تحت نظر داشته باشند. تیم پورشه یک تیم بین المللی بود که اعضایی از آمریکا، شیلی، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئیس در آن شرکت داشتند.

ثبت این رکورد جهانی نه تنها توانایی های پورشه 911 را به نمایش می گذارد بلکه باعث می شود توانایی های eFule نیز به اثبات برسد. این سوخت دوستدار محیط زیست در حال حاضر در شیلی تولید می شود و کمپانی پورشه قصد دارد سال آینده بزرگترین کارخانه تولید eFule جهان را در تگزاس آمریکا راه اندازی کند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز