چگونه از جریان آب برق تولید کنیم؟ (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

انرژی برق آبی یا هیدروالکتریسیته، برقی است که از طریق نیروگاه های آبی تولید می شود. نیروگاه های برق آبی در سرتاسر جهان وجود دارند و انتظار می رود در 25 سال آینده تعداد آن ها افزایش پیدا کند. نیروگاه های آبی برخلاف نیروگاه های زغال سنگی یا گازی هیچ آبی مصرف نمی کنند و فقط از جریان آن برای تولید انرژی بهره می برند. همچنین نیروگاه های دارای سد و مخزن انعطاف پذیری زیادی در تولید برق دارند و مقدار برق تولید شده توسط نیروگاه می تواند به سرعت و ظرف چند ثانیه افزایش یا کاهش داده بشود تا با نیازهای متغیر انرژی سازگار گردد. در ادامه ویدیویی جالب تماشا می کنید که روش تولید برق با استفاده از جریان آب را به شما آموزش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، تولید انرژی از آب یکی از قدیمی ترین روش ها برای تولید انرژی است و هزاران سال قبل انسان به منظور چرخاندن چرخ های آسیاب از جریان آب رودخانه استفاده می کرده است. حتی پیش از ظهور نیروی بخار و الکتریسیته، آسیاب ها و صنایع چوب بری به طور مستقیم با انرژی آب کار می کردند.

راز آسمان پایتخت

از آن جایی که منبع انرژی برق آبی، آب است، نیروگاه ها باید در نزدیکی یک منبع آب ساخته بشوند و هرچه جریان آب بیشتر باشد، نیروگاه برق بیشتری تولید خواهد کرد. آب در نیروگاه برق آبی از درون یک لوله یا دریچه می گذرد و پس از برخورد به تیغه های توربین، ژنراتور را برای تولید الکتریسیته به کار می اندازد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

دادپویان
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز