چگونه اتاقی مرتب داشته باشیم؟

پاپکو
تورهای مسافرتی لحظه آخر

چرا بعضی از افراد شلختگی را به نظم و آرامش آن ترجیح می‌دهند. این رفتار می‌تواند چند دلیل داشته باشد: نخستین  دلیل افراد، تنبلی است. بله تنبلی سبب می‌شود كه هر چیزی را به جای گذاشتن سر جایش وسط اتاق و میزتحریر و… رها كنیم و آرایشگاه و حمام برایمان نامی ناآشنا باشد.
به گزارش کاماپرس، دومین دلیل كه بیشتر به توجیه می‌ماند تا دلیل، وقت نداشتن است. «وقت ندارم خانه را مرتب كنم، وقت ندارم اتاقم را تمیز كنم، وقت ندارم كمدم را سر و سامان بدهم» این دلیل، و دلیل قبلی به‌اضافه دلایلی همچون مریضی، افسردگی و.. اغلب سبب شلختگی‌های موقت و كوتاه‌مدت هستند. همه ما مرتب بودن و تمیزی را دوست داریم و این را می دانیم که هیچ کس دوست ندارد وسایل غیر ضروری در اتاق خواب خود داشته باشد، اما برای محصلان، کودکان و نوجوانان چاره دیگری وجود ندارد. حتی برخی دوست دارند که اتاقی پر از کتاب، لوازم بایگانی مانند زونکن، پوشه، کلاسور، پوشه دکمه دار (پاکت) و … دیگر لوازم جانبی داشته باشند. در صورتی که می خواهید اتاقی پر از لوازم نام برده شده داشته باشید، باید آنها را مرتب و منظم نگه دارید و سازماندهی کنید، بنابراین این مقاله برای شماست.
لوازم خود را جمع و مرتب نمایید
هر نوع برگه، سند، مدرک، پوشه ها و لوازم دیگری که به آنها نیاز ندارید، جمع کنید و درون یک یا چند جعبه قرار دهید (جعبه های بایگانی برای این کار، بسیار مناسب هستند.). لوازمی که نیاز ندارید را در یک جعبه و وسایلی را که می خواهید در جعبه های دیگر قرار دهید. اگر لوازمی که مورد نیاز شما نیستند، قابل استفاده مجدد هستند، حتما این مورد را در نظر گرفته و آن را دوباره به کار ببرید.
کتاب های خود را مرتب کنید
اگر دارای تعداد زیادی کتاب در اتاق خواب خود هستید، بهتر است از قفسه استفاده کنید، قفسه های کتاب علاوه بر زیبا کردن اتاق به آن نظم هم می دهد. این طبقه بندی می تواند بر اساس حروف الفبا، رنگ یا تاریخ باشد. پس از مطالعه و استفاده از کتابها، آنها را حتما در جای مناسب خود بگذارید. سعی کنید جای خالی در قفسه کتاب خود باقی نگذارید، اما حتما توجه داشته باشید که جنس با کیفیتی داشته باشد تا توان نگه داشتن تعداد بالایی کتاب را داشته باشد.

ساماندهی کاغذهای موجود 
برگه هایی که قابل نوشتن، نقاشی یا رسم هستند را جدا کنید، در یک پوشه یا پوشه دکمه دار قرار داده و یک گوشه میز، هر سمتی که راحت تر دسترسی خواهید داشت، بگذارید. زونکن به تعداد زیاد تهیه کنید، به طوری که تمام فضای قابل استفاده از یک طبقه در قفسه شما را پر کنند. کاغذهای خود را درون آنها قرار دهید، روی برچسب آنها موضوع دسته بندی کاغذ را بنویسید. می توانید “برگه های مهم”، “جزوه های درسی”، ” کارهای مدرسه” یا “مشق شب” را موضوع تفکیک خود قرار دهید. سپس مدارک و اسناد خود را در زونکن “برگه های مهم” و کارها و مشق های مدرسه را در سایر زونکن ها گذاشته و از نظم قفسه های خود لذت ببرید.
لوازم جانبی دیگر خود را نظم دهید
ایسنا در گزارشی افزود: همه شما در اتاق خود لوازمی را دارید که جانبی هستند، اما از نیازهای ما به شمار می روند. این لوازم را نمی توان در قفسه قرار داد، بنابراین بهتر است از جعبه، قلاب و ظروف برای جمع کردن آنها استفاده کرد. سپس آنها را برچسب گذاری کرده و دسته بندی کنید.
 لوازم دکوری و تزئینی را به اتاق خود اضافه کنید
لوازمی را که ظاهر زیبایی دارند و تزئینی هستند، به اتاق خواب خود اضافه کنید؛ دکوری هایی که به دیوار رنگ و لعاب می دهند، مانند تابلوهای نقاشی، پوستر یا استیکر. در این کار زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است برای شما خسته کننده شده و کندن آنها از دیوار کاری دشوار یا غیر ممکن باشد. خودتان با نگاه کردن می توانید تشخیص دهید که کدام دیوارها و به چه اندازه ای نیاز به این موارد دارند.
اتاقی که در حال حاضر دارید، به راحتی مرتب می شود، پس اول اتاقتو مرتب کن، بعد برو مدرسه!

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز