پیگیری صادرات افزودنی‌های بتن

بتن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ماده افزودنی فوق روان کننده دیرگیر، افزودنی مایع بر پایه نفتالین سولفونات می باشد که علاوه بر ایجاد روانی بتن باعث تاخیر در گیرش اولیه بتن شده و اثرات منفی تسریع گیرش را در دمای زیاد جبران می کند. فوق روان کننده دیرگیر ویژه بتن ریزی در هوای گرم می باشد .

به گزارش کاما پرس، براساس استاندارد ملی ایران فوق روان کننده بتن دیرگیر یا فوق روان کننده کاهنده آب دیرگیر به افزودنی گفته می شود که بدون تغییر در روانی،‌ مقدار آب مخلوط بتنی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. یا اینکه بدون تغییر در میزان آب مصرفی،‌ اسلامپ یا روانی بتن را به میزان چشمگیری افزایش دهد و یا اینکه هر دو اثر را همزمان انجام دهد حال اینکه فوق روان کننده دیرگیر در استاندارد ملی ایران به گونه ای از روانسازهای بتن اطلاق می گردد که علاوه بر شرایط مذکور گیرش اولیه بتن را نیز به تاخیر بیاندازد.

برای ساخت بتن در شرایط خاص استفاده از افزودنی‌های بتن امری ضروری است. افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی یا معدنی هستند که حین فرآیند اختلاط بتن معمولا به صورت درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه می‌شود تا بعضی از خواص آن را به شکل مطلوبی تغییر دهند. این مواد افزودنی بتن که بسیار متنوع هستند، قابلیت استفاده برای بتن تازه و بتن سخت شده را دارند و موجب پیشرفت چشمگیر صنعت بتن می‌شوند. از جمله این مواد می‌توان به فوق روان‌کننده‌ها، مواد شیمیایی دیرگیر و زودگیر بتن، مواد هواساز بتن، کاهنده مصرف آب و فیلر‌ها اشاره کرد. شرکت ژیکاوا، یکی از شرکت‌هایی است که با ۲۰ سال تجربه در زمینه تولید انواع افزودنی‌های بتن، چسب‌های ساختمانی، انواع گروت، انواع ملات‌های تعمیراتی، مواد آب‌بندی و حفاظت بتن، رنگ و پوشش، اپوکسی و پلی‌اورتان فعالیت می‌کند.

صادرات افزودنی‌های بتن
محمدعلی طاهباز، مدیرعامل شرکت «ژیکاوا» به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: همان‌طور که استادان بزرگ صنعت بتن هم بارها عنوان کرده‌اند، ساخت یک بتن خوب بدون استفاده از افزودنی‌های بتن امکان‌پذیر نیست و کشورهای توسعه‌یافته به خوبی از این مواد در صنعت عمران و ساختمان بهره می‌برند، چرا که علاوه بر ارتقای کیفیت، از نظر اقتصادی هم برای سازنده به صرفه است.

طاهباز با بیان اینکه صادرات افزودنی‌های بتن را با جدیت پیگیری می‌کنیم، ادامه می‌دهد: کشورهایی مانند عراق، افغانستان و آسیای میانه مهم‌ترین مقاصد صادراتی ما هستند. در بخش داخلی هم با توجه به افت ارزش ریال در برابر دلار، واردات این محصول توجیه اقتصادی ندارد و حفظ کیفیت تولید ما باعث شده تا کماکان مشتریان متخصص از ما خرید کنند.

راز آسمان پایتخت

از شرکت‌های عضو انجمن خرید کنید
وی با اشاره به برخی تولیدکنندگان که در اصطلاح بازار از آنها به عنوان «زیرپله‌ای» یاد می‌شود، تصریح می‌کند: از حدود ۱۰ سال پیش که انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان با حضور ۵۰ شرکت عضو تشکیل شد، موضوع کیفیت مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل از همان ابتدا تصمیم گرفته شد تمامی ‌اعضا باید پروانه بهره‌برداری از وزارت صنایع داشته باشند و کیفیت محصولات آنها مورد بررسی و تایید قرار بگیرد.

مدیرعامل ژیکاوا با بیان اینکه شرکت‌هایی که بدون پروانه بهره‌برداری فعالیت می‌کنند، مالیات نمی‌پردازند، می‌افزاید: بار مالیات بر دوش تولیدکننده واقعی است و طبیعی است که قیمت محصولات را با توجه به این مساله و همچنین میزان کیفیت آن بالا ببرد، اما تولیدکننده‌های غیرمجاز علاوه بر اینکه مالیات نمی‌پردازند، برای در دست گرفتن بازار با حداقل کیفیت و قیمت فعالیت می‌کنند. متاسفانه عمده مواد شیمیایی و افزودنی صنعت بتن فاقد استاندارد اجباری هستند، اما با تلاش‌های صورت‌گرفته چند نمونه از این موارد از جمله چسب و فوق روان‌کننده‌ها مشمول استاندارد اجباری شده‌اند.

اصلاح یک تصور نادرست
وی می‌گوید: بر خلاف تصور برخی از سازندگان که استفاده از مواد شیمیایی بتن را موجب افزایش قیمت می‌دانند، لازم است عنوان کنم که استفاده درست از این تولیدات نه تنها قیمت را افزایش نمی‌دهد بلکه می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند. همچنان که استفاده از فوق‌ روان‌کننده‌ها از میزان سیمان مصرفی می‌کاهد و از طرفی مقاومت بالاتری را به همراه می‌آورد. وی همچنین به مشکلات دریافت طلب‌های معوق از سازمان‌ها و نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: در گذشته برای پروژه‌های عمرانی از مواد شیمیایی ما استفاده می‌شد، اما به دلیل بدحسابی نهادهای مختلف دولتی و شهرداری‌ها، رغبتی برای همکاری نداریم و ترجیح می‌دهیم با بخش‌خصوصی کار کنیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ژیکاوا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز