پیکاپ جدید بی وای دی ؛ رقیب سرسخت پیکاپ های فورد و تویوتا

ژیوار

بعد از مدت‌ها انتظار، کمپانی بی وای دی سرانجام از پیکاپ جدیدش که شارک نام دارد رونمایی کرد و قرار است در دنیای بسیار رقابتی پیکاپ‌ها به رقابتی تنگاتنگ بپردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، با این که انتظار می‌رفت پیکاپ جدید بی وای دی یک خودرو تمام برقی باشد، ولی گویا کمپانی سازنده رویکردی محافظه‌کارانه در مورد آن اتخاذ کرده و آن را با ساختار هیبرید-پلاگین روانه بازار کرده است. پیکاپ جدید بی وای دی شارک (BYD Shark) بر روی پلتفرم DMO سوار شده و از یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری، یک باتری 30 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی بر روی محور عقب بهره می‌برد.

سیستم هیبرید پیکاپ بی وای دی شارک به گونه‌ای است که این خودرو ابتدا کارش را با نیروی برق شروع می‌کند و موتور بنزینی فقط در مواقع لزوم و یا هنگامی که نیروی برق بسیار کم باشد وارد مدار می‌شود. به گفته کمپانی سازنده، این پیکاپ می‌تواند در حالت تمام برقی 100 کیلومتر را بپیماید و در مجموع 840 کیلومتر برد دارد. انتظار می‌رود نسخه تمام برقی نیز در آینده نزدیک وارد بازار بشود.

دریان سفر امید

موتور بنزینی و موتور برقی در کنار یکدیگر می‌توانند 428 اسب بخار نیرو و 648 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند که این میزان از نیرو و گشتاور، بی وای دی شارک را قادر می‌سازد به رقابتی تنگاتنگ با فورد اف-150 هیبرید و تویوتا توندرا هیبرید بپردازد. این رقبای قدرتمند به ترتیب 430 اسب بخار و 437 اسب بخار قدرت دارند.

بی وای دی شارک می‌تواند ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و باری به وزن 2310 کیلوگرم را یدک بکشد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان