وضعیت بازار بورس 22 فروردین ماه 1401 / روند بازار سرمایه رو به بهبود است

ژیوار

بورس امروز 5 هزار و ۴۷۷ واحد نسبت به دیروز رشد پیدا کرد و در محدوده یک میلیون و ۴۷۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته 0.9 درصد بالا رفت و به مرز 387 هزار و 44 واحدی رسید. به نظر بورس هم اکنون در شرایط مساعدی به سر می‌برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپدیس»، «اخابر» و «وغدیر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس در روز جاری، 5 هزار و 375 میلیارد تومان شد. طی روز جاری 186 نماد بورسی نسبت به دیروز نزدیک 3 درصد افزایش قیمت پیدا کردند و 36 نماد هم  بیشتر از 3 درصد کاهش نرخ داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 151 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز هم مربوط به نماد «شپنا»، شرکت پالایش نفت اصفهان، بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 55 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از آن نمادهای «خساپا» و «وبملت» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

نظر کارشناسی درباره وضعیت روزهای آینده بازار بورس

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین بیان کرده که امروز بیشتر صنایع کوچک و متوسط بازار مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفتند. به نظر عصاری، احتمالا روند فعلی معاملات ادامه پیدا خواهد کرد و بورس تا پایان هفته شرایط خوبی را خواهد داشت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، هم اکنون شاخص کل در محدوده تعادلی قرار دارد و بازار کف‌های قیمتی جدیدی را شناسایی کرده است. به همین دلیل انتظار می‌رود روند تعادلی بورس ادامه پیدا کند و خریداران حضور فعالی در معاملات داشته باشند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز