بورس امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۱/ شاخص کل مجددا صعودی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروز شاخص کل بورس تهران با صعود 15 هزار و 327 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 474 هزار و 99 واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 5 هزار و 425 واحدی در مقایسه با روز قبل، در سطح 383 هزار و 500 واحدی ایستاد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نمادهای «فولاد»، «وامید» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 278 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 398 نماد رشد قیمت و 85 نماد کاهش قیمت داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آینده بورس به برجام گره خورده!

هنوز تکلیف برجام مشخص نشده و شاید همین عامل باعث نوسان شاخص کل می‌شود. علیرضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با گسترش نیوز بیان کرده که مذاکرات برجام تاثیر عمده‌ای بر روند شاخص کل بورس دارد. به گفته کدیور، طبیعتا انجام توافق یا شکست آن متغیر بسیار تاثیرگذاری هم بر اقتصاد و هم در بازار سهام است. چون شدن یا نشدن این اتفاق می‌تواند بر برخی متغیرهای مهم اقتصادی مثل نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

هر چند که شکست برجام هم از منظر رشد نرخ دلار و تاثیر روی سهام‌های دلاری باز سرمایه موثر است و از این منظر بازار را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس بازار سهام بیان کرده که در مورد اینکه ما در کنار برجام، بی اعتمادی سهامداران خرد، افت دلار و فروش اوراق دولتی را هم داریم. سوال این است که مهم‌ترین تهدید بورس در سال ۱۴۰۱ چه می‌تواند باشد.
چه شکست و چه انجام مذاکره، هم فرصت برای بازار وجود دارد هم تهدید؛ ولی فارغ از ریسک ها و اتفاقات پیش بینی نشده، بزرگترین تهدید افزایش و فروش دوباره اوراق از طرف دولت و تامین مالی دولت در بازار سرمایه خواهد بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز