بازار بورس 17 فروردین / شاخص کل سقوط کرد

شاخص کل بورس با کاهش 7 هزار و 679 واحد نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 463 هزار و 759 واحدی قرار گرفت. اما شاخص هم وزن بورس طی روز جاری در مقایسه با روز قبل، هزار و 539 واحد افزایش پیدا کرد و به مرز 377 هزار و 368 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شتران» بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. نمادهای «خساپا»، «خودرو» و «خگستر» هم پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز بازار بورس بودند. در مجموع طی روز جاری 286 نماد بروسی رشد قیمتی پیدا کردند و 203 نماد هم با کاهش نرخ مواجه شدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری هم 8 هزار و 350 میلیارد ریال اعلام شد. امروز شاخص کل فرابورس هم در مقایسه با روز گذشته 69 واحد رشد پیدا کرد و در محدوده 19 هزار و 850  واحدی قرار گرفت.

عوامل ریزش شاخص کل

به نظر شناسایی سود از طرف معامله گران بعد از به دست آوردن بازدهی قابل توجه در هفته‌های اخیر، عاملی برای ریزش شاخص کل در روز جاری بود. البته برخی مسائل دیگر مانند مقاومت شاخص کل در محدوده یک میلیون و 470 هزار واحدی تا یک میلیون و 480 هزار واحدی و اصلاح آن و همچنین تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره، عوامل مهم دیگری برای ریزش شاخص کل امروز محسوب می‌شوند.

قاعدتا تصمیم جدید فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، روی نرخ کامودیتی‌ها موثر خواهد بود. نرخ کامودیتی‌ها هم مستقیما بر روی ارزش برخی از سهام‌ها و در نتیجه بازار سرمایه تاثیر خواهد گذاشت. تاکنون نرخ کامودیتی‌ها ثبات نسبی داشتند و باید دید تصمیم جدید فدرال رزرو روی قیمت آن‌ها چه تاثیری خواهد داشت و ارزش آن‌ها را به کدام سمت و سو خواهد برد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز