شپنا صدر نشین بازار بورس امروز/ شاخص کل باز هم صعودی شد

امروز هم شاخص کل بازار بورس صعودی بود و با رشد 2 هزار و 633 واحدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 471 هزار و 453 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز قبل 2 هزار و 562 واحد رشد کرد و به مرز 375 هزار و 828 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش کل معاملات امروز بازار بورس به 7 هزار و 642 میلیارد تومان رسید. طی روز جاری نمادهای «شپنا»، «اخابر» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 8 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی مربوط به سهام «ومعادن»، توسعه معادن و فلزات، بود. بعد از آن نمادهای «پالایش» و «شستا» بیشترین خروج پول را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

روند متعادل بازار بورس ادامه دارد؟

هم اکنون بازار توانسته محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی را پشت سر بگذارد و در این کانال تثبیت شود. اما به نظر برخی از کارشناسان، در صورتی که اخبار جدیدی از مذاکرات برجام منتشر شود، روند بورس بهتر خواهد شد. مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین بیان کرده که در حال حاضر با بازار متعادلی روبرو هستیم. این تعادل به معنای برگشت حقیقی‌ها به بازار و کاهش فشار فروش‌هایی است که چند ماه پیش در همین قیمت‌ها وجود داشت.

شاید یکی از دلایلی که این روزها بازار روند متعادلی دارد، انتشار گزارش سالیانه شرکت‌ها است. با انتشار این گزارش‌ها، سرمایه گذاران به دنبال انتخاب یک پرتفوی مناسب خواهند بود. به همین دلیل تا زمان انتشار گزارش، احتمالا خرید و فروش چندانی در بازار اتفاق نخواهد افتاد و روند متعادل و یکنواخت بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز