بازار بورس امروز 20 فروردین 1401 / خودرو موثرترین نماد بورس امروز شد

امروز شاخص کل بورس در مقایسه با روز گذشته 5 هزار و 99 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 458 هزار و 679 واحدی رسید. اما شاخص هم وزن خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و با رشد 728 واحدی، در محدوده 378 هزار و 76 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش کل معاملات روز جاری بورس 8 هزار و 63 میلیارد تومان اعلام شد. امروز نمادهای «خودرو»، «فملی» و «وبملت» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. پرتراکنش‌ترین نماد امروز بورس هم «خگستر» بود. در روز جاری برای سومین روز متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 209 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بیشترین خروج پول حقیقی هم مربوط به سهام «وبملت» بود که ارزش تغییر مالکیت آن 42 میلیارد تومان اعلام شد. در مجموع در پایان معاملات امروز 256 نماد رشد قیمت داشتند و232 نماد با کاهش نرخ مواجه شدند.

نظر یک کارشناس بازار بورس درباره آینده این بخش

به اعتقاد آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، به نظر روند بازار سرمایه در بلندمدت همچنان صعودی خواهد بود. اما باید توجه کرد که این بخش در مقطعی از زمان مانند گذشته نوسانات و اصلاحاتی خواهد داشت اما نباید چنین روندی باعث نگرانی سهامداران بازار شود و مشکلاتی را ایجاد کند.

به نظر پورکار، افزایش قیمت دلار و همچنین وجود ابهام در فضای بازار همچنان روند معاملات بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در صورتی که این قبیل مسائل در بازار بورس افزایش پیدا کند، قاعدتا مانند گذشته احتیاط سهامداران برای ورود نقدینگی به این بازار بیشتر خواهد شد. اکنون مهم‌ترین نکات مدنظر بازار، در نظر گرفتن متغیرها و پارامترهایی است که در تحلیل بازار مورد نظر فعالان این حوزه قرار دارد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز