واردات خوردو خارجی بازار را تعدیل می‌کند

ژیوار

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح ساماندهی صنعت خودرو برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است و دولت راهی جز تصویب ندارد؛ زیرا یکی از راه‌های جبران وضعیت کسری بودجه دولت، عوارض و حقوق گمرکی اخذ شده از واردات خودروی خارجی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی به افت کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: به اعتراضات مردم نسبت به کیفیت‌ها توجهی نمی‌شود و پس ازآن خسارت‌های مالی و جانی به بار می‌آید.

در همین زمینه بخوانید:

دریان سفر امید

مطهری ادامه داد: لازم است مسئولان به اعتراضات توجه کنند و خودروها به صورت غیررسمی با مبالغی گزاف وارد نشوند که راه‌حل خروج از این وضعیت طرح آزادسازی مشروط واردات خودروی خارجی است. هنگامی‌که مجلس این طرح را به تصویب رساند، واکنش‌ها مثبت و قیمت‌ها ریزش قابل توجهی تجربه کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: بازار خودروهای داخلی 2 تا 7 میلیون و بازار خودروهای خارجی تا 100 میلیون تومان نیز کاهش قیمت تجربه کردند. البته گفتنی است که با مخالفت شورای نگهبان با این طرح، این روند کاهشی ادامه‌دار نشد.

اردشیر مطهری به کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات اشاره کرد و ادامه داد: با آزادسازی خودرو تاثیر آن تنها بر بازار خارجی نیست همچنان که با ممنوعیت واردات خودرو در سال 97 قیمت خودروهای داخلی همپا نیز تغییر کرد.

این مقام مسئول در آخر گفت: واردات ماشین‌آلات سنگین تصویب شده است و سال آینده واردات 50 هزار خودرو سواری نیز انجام می‌گیرد همچنین طرح ساماندهی صنعت خودرو جهت بررسی بیشتر به تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز