هزینه انتقال سند خودرو در سال 1400 با خریدار است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی خودرو حاکی از آن است که در بسیاری از شهرها، اتحادیه های نمایشگاه داران خودرو هزینه انتقال سند خودرو در سال 1400 را به عهده خریدار می دانند.

به گزارش کاماپرس، بر اساس رای دیوان عدالت اداری قوه قضائیه برگ سبز صادر شده توسط نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو به رسمیت می شناسد و ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری نیست.

با این وجود اغلب خریداران خودرو ترجیح می دهند همچون روال گذشته،  سند خودرو علاوه بر صدور برگ سبز به نام آنها توسط نیروی انتظامی در دفاتر اسناد رسمی نیز به نامشان منتقل شود. هزینه این نقل و انتقال به صورت عرفی به عهده فروشندگان خودرو است اما با توجه به سنگین بودن هزینه نقل و انتقال فروشندگان ترجیح می دهند خریداران در انتقال مالکیت خودرو به همان برگ سبز که توسط نیروی انتظامی صادر می شود اکتفا کنند.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

نظر نمایشگاه داران درباره هزینه انتقال سند

راز آسمان پایتخت

اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی و کانال های تخصصی خودرو نیز حکایت از آن دارد که در بسیاری از شهرها، اتحادیه های نمایشگاه داران خودرو هزینه انتقال سند خودرو در سال 1400 را به عهده خریدار می دانند.

کانال اخبار روز خودرو در این باره نوشته است؛ بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده  تقریبا در بسیاری از شهرها، اتحادیه های نمایشگاه داران خودرو اعلام کرده اند که با توجه به افزایش سراسم آور هزینه های انتقال سند مالکیت خودرو، از اولین روز هفته، یعنی شنبه 14 فروردین ماه ، هزینه های انتقال سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی  با خریداران است.

این کانال همچنین تصریح کرده است که دکتر عباس قاسمی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در راستای حفظ حقوق عامه جهت اطلاع و اقدام مقتضی قانونی طی نامه ای به ریاست پلیس راهور ناجا اعلام کرد ثبت نقل و انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

11 دیدگاه برای “هزینه انتقال سند خودرو در سال 1400 با خریدار است

  1. amir گفته:

    سلام وقت بخیر یعنی همون برگ سبزحکم سند قطعی روداره هزینه سند زدن به عهده خریداره یا فروشنده؟؟؟ میشه به همون برگه اکتفا کرد برای خرید وفروش خودرو؟

  2. روشن گفته:

    ما اشتباه کردیم به برگ سبز اکتفا کردیم الان کسی ازم ماشین رو نمیخره قطعی میخان افتادیم تو هچل

    • محمد گفته:

      متاسفانه برخی افراد به قوانین مملکت اعتماد ندارند و این قانون تا جا بیوفته یکی دو سال زمان لازم دارد ولی شما مالک قطعی خودرو هستید و صاحب قبلی در خصوص خودرو هیچ اختیاری ندارد و رفتن به دفترخانه دادن یک پول اضافه و بی دلیل هست .(دفتر خانه صرفا در خصوص اموال غیرمنقول میتواند سند صادر کند و خودرو اموال منقول هست نه غیرمنقول)

  3. سفیرسیار گفته:

    باسلام وعرض ادب،بلاتکلیفی سند ویک پارچه نشدسندخودرودرکشوروالزام به نرفتن مردم به دفاتراسنادرسمی واعتبارنبخشیدن به سندمالکیت صادره توسط پلیس راهور،باعث شده برخی سودجویان همانندبرخی سردفتران محاضراسنادرسمی وبرخی نمایشگاهداران متخلف مردم را به چالش انداخته وضمن عدم قبول رسمی بودن سندخودروتوسط پلیس یاخودروهای فاقدسندمحضررا خریداری ننمایندویا باعنوان مطالب بیهوده وترساندن مردم بیچاره هزینه های زیادی رابرآنهاتحمیل کنند.ازمسئولین محترم خواهشمنداسن اگر واقعا به فکرموازی کاری وکسب دریامد برای خود نیستند بامردم وروان مردم بازی ننموده وحکم قطعی رابه برخی ازقضات محترم بیسوادنیزابلاغ فرمائیدتا مردم را به محاضراجبارنفرمایند.باتشکر

  4. يعقوب گفته:

    سلام
    واقعا جاي بسي تاسف است كه در كشوري زندگي ميكنيم كه ادعاي حكومت اسلامي داريم ولي متاسفانه براي صدور يك حكم قطعي كه اين مردم بدبخت و زنج كشيده رو از سردرگمي نجات بده را نميتوانند صادر كنند
    همچنان بايد تاوان اين تناقضات در بين دو نهاد دولتي (قوه قضائيه و راهنمايي و رانندگي) را ما مردم ستمديده بپردازيم

  5. علی گفته:

    آنچه که مسلم است رئیس اتحادیه سردفتر داران برای آنکه چنین لقمه چرب و نرمی را از دست ندهد مردم را مکلف به تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی می کنند که بابت آن باید هزینه بسیار سر سام آوری را پرداخت یعنی در جایی که منافع اشخاصی خاص ایجاب کند سرکیسه کردن مردم مشکلی ندارد که متأسفانه در کل ساختار کشور از ابتدا این مشکل وجود داشته و هزینه آن را مردم بیچاره باید بپردازند جای شرم و بسی تاسف است که نمایندگان مجلس با وجود چندین سال اختلاف بین دفاتر اسناد رسمی و راهنمایی و رانندگی هنوز نتوانسته اند چاره ای برای آن بیاندیشند و مردم را سرگردان کرده و با اعصاب و روان آنها بازی می کنند شاید آنها نیز سر تسلیم در مقابل عده ای منفعت طلب فرود آورده اند که به هزینه چند برابری و ضرر و زیان مردم ختم خواهد شد

  6. سعادت گفته:

    واقعا تاسف باره
    چرا وقتی ماشین از خودرو ساز یا وارد کننده خریده می‌شود برگ فروش کارخانه یا پته گمرکی بعنوان سند خودرو مورد قبوله و هیچکس سند نمیزنه ولی وقتی مالک اولیه میخا بفروشه باید سند بزنه
    اونجا هیچ دفترخانه یا متولی دیگری حرفی نمیزنه ولی فروش ثانویه را اجبار به تنظیم سند میکنن
    معلومه چون حجم عظیمی از درآمد دفترخانه ها و ثبت اسناد از همین انتقال سند خودرو است

  7. شهسراب گفته:

    آخ خدا را شکر ، یعنی تو نقل و انتقال ماشین از شر این دفتر خونه ها خلاص شدیم ! بد جوری پوست مردم را میکندن! کاشکی یه فکری هم برای انتقال املاک هم بکنن و دست سودجوی بنگاههای معاملات ملکی و دفترخانه ها را از جیب مردم کوتاه کنن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز