سمند 9 میلیون ارزان شد؛ خودروهای صفرکیلومتر مدل 99 در شیب کاهش قیمت

لست سکند

بازار خودرو تحت تاثیر تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی با روند ریزشی قیمت در خودروهای صفرکیلومتر مدل 99 مواجه شده و سمند ال ایکس رکورد دار ارزانی در این بازار شده است اما برخی خودروها که شاخص ترین آنها پراید و تیبا 2 هستند در مسیر گرانی قرار گرفته اند.

به گزارش کاماپرس، تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر از جمله تفاهمنامه 25 ساله ایران و چین و مذاکرات وین درباره بازگشت ایران و آمریکا به برجام انتظاراتی در بازارهای مختلف ایجاد کرده و در بازار خودرو نیز قیمت بسیاری از خودروهای پرتیراژ نوسان هایی داشته است.

سمند ال ایکس رکوردار ارزانی در مدل 99

نکته جالب توجه در بازار خودرو این که در حال حاضر بازار با وفور خودروهای صفر کیلومتر مدل 99 مواجه شده و قیمت این خودروها کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته نشان می دهد. مثال روشن این وضعیت خودروی سمند ال ایکس ساده است که این خودرو با مدل ۹۹ در چند روز اخیر ۲ میلیون تومان ارزان شده و این خودرو در حال حاضر به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به قیمت ابتدای هفته قبل 9 میلیون تومان ارزان تر شده است.

پژو 206 تیپ 2 مدل 99 ارزان و مدل 1400 گران شد

راز آسمان پایتخت

اما مدل 1400 همین خودرو در بازار به قیمت 193 میلیون تومان معامله می شود که حکایت از افزایش 3 میلیون تومانی در روزهای اخیر است. خودروی شاخص دیگری که مدل 99 آن در بازار افت قیمت داشته پژو 206 تیپ 2 است که صفر کیلومتر مدل 99 آن را می توان به قیمت 192 میلیون تومان خریداری کرد که نشان می دهد در روزهای اخیر 3 میلیون تومان ریزش قیمت داشته اما همین خودرو با مدل 1400 کمتر از 204 میلیون تومان در بازار فروخته نمی شود که افزایش یک میلیون تومانی قیمت را در همین یکی دو روز اخیر ثبت می کند.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

گرانی تیبا 2 در هر دو مدل 99 و 1400

خودرویی که این روزها افزایش قیمت در بازار خودرو بدون توجه به مدل را تجربه کرده تیبا 2 است.تیبا 2 صفر کیلومتر مدل 1399 در بازار به قیمت 130 میلیون تومان رسیده که حکایت از رشد 2 میلیونی قیمت این خودرو دارد و مدل 1400 تیبا 2 نیز با قیمت 135 میلیون تومان فروخته می شود که یک میلیون تومان در روزهای اخیر گران تر شده است.

ارزان شدن انواع پژو پارس مدل 99

شایان ذکر است خودروهایی مثل انواع پژو پارس و انواع پژو 207 با مدل 99 در روزهای اخیر بین 2 تا 3 میلیون تومان ارزان و با مدل 1400 حدود 2 میلیون تومان گران تر شده و پراید هاچ بک و 132 نیز با مدل 99 در روزهای اخیر 2 میلیون تومان گران تر شده اند. پژو پارس بنزینی مدل 99 اکنون در بازار به قیمت 214 میلیون تومان، پژو پارس tu5 مدل 99 در بازار به قیمت 246 میلیون تومان فروخته می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز