حقایقی درباره داده پردازی ایران

شرکت داده پردازی ایران از سال 1363 فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از این مجموعه آی.بی.ام از سال 1336 در ایران فعالیت داشت. سال 1357 به دلیل شرایط پیش‌آمده برای کشور، آی.بی.ام تمامی امکانات و تجهیزات خود را واگذار کرد و این مجموعه تا سال 1363 با عنوان آی.بی.ام سابق، وابسته به سازمان برنامه و بودجه، به فعالیت خود ادامه داد.

سال 1363 سازمان برنامه و بودجه، به عنوان نماینده قانونی دولت در کلیه امور مجموعه آی.بی.ام و با توجه به نیازمندی مجموعه‌های دولتی به اطلاعات آن، شرکتی به نام داده پردازی ایران را راه‌اندازی کرد و کلیه حقوق آی.بی.ام سابق به این مجموعه منتقل شد.

کاماپرس در ادامه با بیان 10 نکته، این مجموعه را برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و پرداخت الکترونیک به طور جامع معرفی می‌کند؛

1. شرکت داده پردازی ایران با مدیریت سید ذبیح‌اله فیض‌آبادی ثانی مشغول به فعالیت است. تعداد کارکنان این مجموعه در حدود 350 نفر اعلام شد.

2. محصولات این شرکت شامل نرم افزارهای پایه، نرم افزارهای کاربردی، مهندسی ارتباطات، امنیت اطلاعات و … است. این شرکت خدماتی در قالب نصب و پشیبانی سخت افزار، پشتیبانی نرم‌افزارهای کاربردی، مهندسی ارتباطات و نصب، پشتیبانی و آموزش نرم‌افزارهای پایه را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

3. شرکت ملی انفورماتیک در سال 1381 بخش عمده سهام داده پردازی ایران را از صندوق بازنشستگی کشور خریداری و در سال 1393 عمده سهام خود را به بانک رفاه کارگران واگذار کرد.

4. اکنون بانک رفاه کارگران با 47/23 درصد سهم و مجتمع اقتصادی کمیته امداد با 25/5 درصد سهم، به عنوان عمده سهامداران این مجموعه معرفی شدند. صندوق سرمایه گذاری امین آشنا ایرانیان، صندوق سرمایه گذاری سهم آشنا، شرکت بیمه البرز و شرکت سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس از دیگر سهامداران این مجموعه هستند.

5. سهام این شرکت در حال حاضر با عنوان «مداران» در بازار اول- تابلوی فرعی- بورس عرضه می‌شود. سهام این مجموعه در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن قرار دارد. هم اکنون تعداد سهام این مجموعه 650 میلیون سهم است.

6. سود خالص هر سهم در پایان دوره مالی سال گذشته، 701 ریال و میزان سود نقدی هر سهم در زمان ذکرشده، 500 ریال اعلام شد.

7. براساس صورتمالی 6 ماهه اول سال جاری، سرمایه این شرکت 650 میلیارد ریال و درآمد عملیاتی آن، یک هزار و 320 میلیارد و 597 میلیون ریال اعلام شد.

8. کسب گواهی رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکت‌های انفورماتیکی با رتبه یک در همه رشته‌ها، مجوز فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، گواهی عضویت در سندیکای صنعت مخابرات ایران و … از مجوزها و امتیازات این شرکت است.

9. داده پردازی ایران در همایش‌های بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سال‌های ۹۱ تا ۹۳ این رویداد حضور داشته است.

10. این مجموعه در سال جاری موفق شد نشان دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری را برای پنج محصول خود به دست آورد.

مرتبط با : داده پردازی ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز