نشست‌های تجاری آنلاین بین شرکت‌های ایرانی و هندی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نشست‌های آنلاین بی-تو-بی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایران و هند، 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس، کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، به شرکت‌های دانش‌بنیان تا 22 دی‌ماه مهلت داده تا برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.
این نشست در حوزه‌‌های مختلف خودرو و صنایع وابسته، صنایع کامپوزیت و مواد پیشرفته، نانو، صنایع دارو‌های گیاهی و صنعتی، سلامت و بهداشت و تجهیزات پزشکی، عمران و ساخت، صنایع و محصولات پلیمری، و فناوری اطلاعات و پویانمایی برگزار خواهد شد.

احیای تعاملات تاریخی با هند

سیدمجتبی قدمگاهی، مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-هند هفته گذشته در گفتگویی که خبرگزاری دانشجو آن را منتشر کرد، گفت: هند، سومین کشور جهان از نظر تولید ناخالص ملی است و بزرگترین بازار خرده‌فروشی دنیا را در اختیار دارد. در شش سال گذشته رشد تولید ناخالص ملی هند همواره مثبت بوده است. تورم در این کشور ۴٫۵ درصد است و رشد اقتصادی ۷٫۵ درصدی دارد. هند سالانه ۵۷۰ میلیارد دلار واردات دارد. به همین دلیل، ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولیدکننده و فناور ایرانی بتواند در یک شرایط امن و با برنامه‌‌ریزی درست به بازار هند ورود پیدا کند. راه توسعه و توانمند کردن شرکت‌‌های فناور ایرانی از مسیر صادرات می‌گذرد.
وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا آن جایگاه قدیمی را در رابطه با هند احیا کنیم. هندوستان سال‌های بسیار طولانی بزرگترین تعاملات تجاری خود را با ایران و با استفاده از راه ابریشم و گذر از مرز‌های ایران تجربه کرده است. فرصت‌‌های نوظهور هند که امروز یک ابرقدرت اقتصادی است، پنجره‌‌های جدیدی را رو به ما باز کرده است.

سفر به هند با ظریف

راز آسمان پایتخت

دی‌ماه دوسال پیش نیز 9 شرکت دانش‌بنیان ایرانی به همراه وزیر امور خارجه به هند رفتند و در نشست تجاری مشترک ایران و هند شرکت کردند. نمایندگانی از شرکت صنعتی پایا پرس، درسا رسانه هوشمند، طعم و عطر ماگنولیا، تکوین پژوه مهام، صمیم رایانه، تهران اینترنت، بازار اینترنت ایرانیان، طب و صنعت رهیاب و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری شرکت‌هایی بودند که در این سفر، حضور داشتند.

کریدوری برای ورود دانش‌بنیان‌ها به بازارهای جهانی

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری که برگزارکننده نشست پیش‌رو است در سال 1393، با هدف مطرح کردن بازار صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفت. این مجموعه تحت حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری قرار دارد. کریدور توسعه صادرات از سه گروه دانش‌بنیان، خلاق و واسطه‌های صادراتی پشتیبانی می‌کند.
علاقمندان به حضور در این نشست می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری مراجعه کنند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز