5 اقامتگاه بوم گردی پرطرفدار در زنجان

ژیوار

اقامت در بوم‌گردی‌ها برای تجربه فضا و معماری سنتی هر شهر و منطقه‌ای، انتخابی ایده‌آل است. طبق گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ۵۷ اقامتگاه بوم گردی در این استان فعال بوده که با فضای سنتی و یا مدرن در اختیار گردشگران از سراسر کشور قرار می‌گیرند. برخی از این بوم گردی‌ها در نزدیکی زنجان و برخی در روستاهای اطراف آن قرار دارند.

کاماپرس در این گزارش، 5 اقامتگاه بوم گردی پرطرفدار زنجان را معرفی می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی گلجان زنجان

این بوم گردی در پنج کیلومتری زنجان در منطقه حسن ابدال قرار دارد. اقامتگاه بوم گردی گلجان با ساختمانی دو طبقه و شش واحد اتاق، امکان پذیرایی از بیست و هفت مسافر را دارد. این اقامتگاه حیاط باصفایی دارد که به سبک سنتی حوضی در وسط حیاط جای داشته و دور آن با شمعدانی‌ها تزئین شده تا فضایی پر از آرامش برای مسافران فراهم شود. در چهار اتاق این اقامتگاه بوم گردی امکاناتی نظیر تخت خواب، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در نظر گرفته شده است و دو اتاق کف خواب با سرویس بهداشتی مشترک در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

اقامتگاه بوم گردی اوغول جان در روستای زرنان

این اقامتگاه بومگردی با داشتن استخر سر پوشیده و یک واحد کلبه سوئیسی یکی از مدرن‌ترین اقامتگاه های بوم گردی زنجان است. اقامتگاه بومگردی اوغول جان در هشت کیلومتری زنجان و در روستای گردشگری زرنان قرار دارد. این بومگردی دارای سه طبقه با سوئیت های مجزا در هر طبقه است و در هر سوئیت، تخت خواب و لوازم خواب اضافی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. بومگردی اوغول جان مشرف به کوه ساخته شده و تجربه سکوت و آرامش کوهستان از ویژگی‌های این بوم گردی است.

دریان سفر امید

اقامتگاه بوم گردی ددمان در خانه‌ای تاریخی

اقامتگاه بومگردی ددمان به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری که دارد یکی از بوم گردی های پرطرفدار زنجان است. این اقامتگاه نزدیک دویست سال قدمت دارد و از سال 96، بعد از مرمت و بازسازی به عنوان هتل بومگردی در اختیار مسافران و گردشگران زنجان قرار گرفته است. بومگردی ددمان در بافت مرکزی زنجان و در دو طبقه و 11 اتاق مستقل تجهیز شده و هر اتاق با دکوراسیون متفاوت، سمبل یکی از جاذبه های گردشگری استان زنجان است. این بومگردی نیز مانند سایر خانه‌های تاریخی دارای حیاط باصفایی است که در گوشه‌ای از حیاط آن نان‌های سنتی و محلی پخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اقامتگاه بوم گردی انگوران در ماهنشان

این اقامتگاه با فاصله 97 کیلومتری از زنجان در روستای انگوران ماهنشان قرار دارد. اقامتگاه بومگردی انگوران برای افرادی که قصد بازدید از منطقه زیبای ماهنشان و آثار طبیعی و تاریخی این منطقه را دارند، گزینه محبوبی به شمار می‌رود. چراکه این اقامتگاه داخل باغ سرسبزی واقع شده و دارای سه اتاق مستقل برای پذیرایی از بیست مهمان است. دیوارهای کاهگلی اقامتگاه انگوران حس و تجربه زندگی در خانه‌های روستایی این منطقه را به مهمانان منتقل می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی اولجایتو در سلطانیه

اقامتگاه بوم گردی اولجایتو در سلطانیه یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان زنجان و در فاصله 45 کیلومتری آن قرار دارد. این اقامتگاه با داشتن 9 اتاق مستقل قابلیت میزبانی از 40 مسافر را دارد. اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی اولجایتو کاملا به سبک سنتی و تاریخی دکور شده‌ و کف خواب هستند. سرویس بهداشتی و حمام در محوطه اقامتگاه قرار دارد و به طور اشتراکی در اختیار مهمانان این مجموعه قرار می‌گیرد. پس از گردش در مکان‌های تاریخی سلطانیه و یا اطراف این شهر از جمله گنبد سلطانیه، بقعه چلبی اوغلو و معبد داش کسن می‌توانید در سفره خانه سنتی این اقامتگاه که انواع غذاهای محلی و سنتی مانند آبگوشت و انواع پلوها را در منوی روزانه خود دارد، وعده غذایی مناسبی میل کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاقکاقامت 24جاباما
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز