معرفی شهر پاریس

فلایتیو-پاریس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پاریس شهر بزرگی است که چندین قرن تاریخ پر فراز و نشیب دارد و سر زدن به گوشه و کنار شهر و لذت بردن از زیبایی‌های پاریس ،  شهر کافه‌های قدیمی ، رستوران ‌های ستاره ‌دار و موزه‌ های دیدنی یک عمر زمان نیاز دارد و پاریس پایتخت مد جهان، یکی از محبوب ‌ترین شهرهای دنیا برای گردشگران است، شهری که شاعران، نویسندگان ، نمایشنامه‌ نویسان و روزنامه ‌نگاران زیادی در مورد پاریس و زیبایی‌ های بی نظیر آن نوشته ‌اند و علاقه‌ خود را به این شهر نشان‌ داده‌اند، واقعا عاشق پاریس نشدن سخت است فرهنگ و هنر، جذابیت و هر آنچه که فکر کنید در بالاترین سطح ممکن در گوشه و کنار پاریس به چشم می‌خورد و باید گفت پاریس اصلی ترین جاذبه گردشگری فرانسه است

به گزارش کاماپرس، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس برج ایفل است که در حقیقت نماد این شهر زیبا است. شما می‌توانید سوار بر آسانسور این برج بشوید و مناظر زیبای شهر عشاق را به ویژه در شب، از آن ببینید. اما حتی پیش از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای پاریس، خوب است در مورد تاریخچۀ برج ایفل نکاتی را بدانید. برج ایفل در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است و ۳۲۴ متر ارتفاع دارد. ساختن برج ایفل بیش از ۲ سال زمان برده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است این برج مرتفع‌ترین سازه در پاریس است که سالانه حدود ۷ میلیون نفر بازدید کننده دارد.
موزۀ لوور
معروف‌ترین موزۀ هنری جهان است که آثار منحصر به فرد و درجه یکی را در خود جای داده است. موزۀ لوور دارای سالن‌ها و نمایشگاه‌های فراوانی بوده و خانۀ بیش از ۳۸۰۰۰ اثر هنری و تاریخی است. می‌گویند اگر بخواهید تمام آثار این موزه را با دقت نگاه کنید، باید دو ماه وقت بگذارید. پس هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، اگر وقت کافی برای اقامت در پاریس دارید، این نکته را مد نظر داشته باشید. هر سال بیش از 8 میلیون نفر از این موزۀ جذاب دیدن می‌کنند.. شما می‌توانید در موزۀ لوور از بخش‌هایی از سازۀ تخت جمشید، لوح حمورابی، تابلوی مشهور مونالیزا و گاو بالدار آشوری و بسیاری از آثار مشهور تاریخی جهان دیدن کنید.
کلیسای نوتردام
کمتر کسی است که نام کلیسای نوتردام را نشنیده باشد. این کلیسای معروف و مشهور نزدیک به 900 سال عمر دارد. نوتردام در ادبیات فرانسه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا ویکتور هوگو نویسندۀ شهیر فراسوی، رمانی به نام گوژپشت نوتردام دارد که وقایع اصلی آن در این کلیسا اتفاق می‌افتد. کلیسای نوتردام با معماری سبک گوتیک خود، دارای فضاهای بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در سفر به شهر پاریس، حتماً بازدید از این کلیسا را در برنامۀ گردشگری خود قرار دهید.

باغ لوگزامبورگ
به گزارش ایسنا، نام باغ لوکزامبورگ هم مانند سایر جاذبه‌های گردشگری پاریس برای همه آشناست. معمولاً از درون پایتخت‌های اروپایی و از جمله پاریس، رودخانه‌ای گذر می‌کند. رودخانۀ سن، رود معروف شهر پاریس است که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این شهر، در دو طرف رود سن قرار دارند. باغ لوگزامبورگ نیز از جملۀ این اماکن است که در سمت راست رود سن واقع شده است. باغ لوگزامبورگ دارای یک قصر باشکوه نیز هست که متعلق به قرن هفدهم است و ملکۀ فرانسه، ماری دومدیسی در آن ساکن بوده است. هنگام رزرو اینترنتی بلیط هواپیما برای کشور پاریس، حتماً برنامۀ بازدید از این باغ را در برنامۀ سفر خود قرار دهید.

طاق پیروزی
طاق پیروزی در سال ۱۸۰۶ به دستور ناپلئون ساخته شده است. هدف از ناپلئون از ساخت این بنا، یادواره‌ای برای پیروزی ارتش در جنگ بوده که مراحل ساخت آن ۳۰ سال به طول انجامیده است. ساخت طاق پیروزی توسط پادشاهان فاتح، در بسیاری از مناطق دنیا رسم بوده ولی طاق پیروزی پاریس، بزرگ‌ترین طاق پیروزی دنیا است. در سال 1923 در بخش پایینی این طاق، به منظور یادبود سربازان گمنام مشعلی قرار داده شده که هیچ گاه خاموش نمی‌شود. اگر به خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای پاریس اقدام کردید، به یاد داشته باشید که این طاق در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد و شما می‌توانید پس از قدم زدن در این خیابان دیدنی ، برای تماشای یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر پاریس اقدام کنید.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز