قیمت روز آهن آلات 9 شهریور 1401 / قیمت قوطی مبلی و سایر آهن آلات ثابت ماند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حدود یک ماه است که بازار آهن و فولاد همچنان آرام و ساکن در انتظار نتایج برجام بلاتکیف مانده است و قیمت قوطی مبلی و بیشتر محصولات این بازار کمترین نوسان را تجربه کرده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار جهانی هم به این رکود بیشتر دامن می‌زند به طوری که به اعتقاد برخی کارشناسان تداوم چنین اوضاعی به رکود بازار و کاهش نرخ آهن در شش ماه دوم سال نیز منجر خواهد شد. قیمت قوطی و پروفیل نیز در دسته همین کاهش قیمت‌ها قرار گرفته است. قوطی صنعتی امروز 900 تومان کاهش قیمت داشته و قیمت قوطی مبلی ثابت مانده است.

ایران رتبه نخست کاهش تولید فولاد شد؛ دلیل آن چیست؟

آمار منتشر شده نشان می‌دهند که نیمه نخست سال 2022 با افت ۵/۵ درصدی تولید فولاد معادل 950 میلیون تن مواجه بوده است. همچنین ایران رتبه نخست کاهش تولید را به خود اختصاص داده است.

علت این کاهش تولید را می‌توان در عوامل مختلفی جویا شد که عمده‌ترین آن‌ها  محدودیت منابع انرژی و سوخت مصرفی، افزایش هزینه‌های تولید و دستمزد نیروی انسانی، دامپینگ فولاد روسیه، تحریم و افت صادرات هستند.

راز آسمان پایتخت

یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش تولید فولاد و رکود بازار به افت واردات و صادرات، درگیری نظامی اوکراین، افت ۴۰ درصدی تقاضا در ساخت‌وساز چین که بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فولاد است و همچنین اعمال برخی سیاست‌ها در برخی کارخانه‌ها با هدف کاهش آلاینده‌ها، ارتباط دارد. این عوامل همراه با حذف ارز ترجیحی، افزایش نرخ حمل بار و انرژی، افزایش روزانه نرخ تورم در کشور، تعیین عوارض صادراتی سنگین، افزایش حقوق نیروی انسانی و ابلاغ برخی سیاست‌های دستوری می‌توانند باعث شود که ایران، جایگاهش را در تولید فولاد از دست بدهد و در پی آن، چشم‌انداز 1404 و تولید 55 میلیون تنی فولاد محقق نخواهد شد!

عباسعلی ناصحی مدیرعامل مجتمع فولاد دشتستان در همین خصوص گفت: مشکلات حوزه فولاد دچار چالش‌های حل‌نشده است که در هر فصل سال به شکلی نمود پیدا می‌کند.مشکلات مالیاتی و افزایش حقوق نیروی انسانی، کمبود و قطعی برق، گاز و آب، چالش‌های تأمین مواد اولیه، جنگ روسیه و اوکراین و تبعات آن در بازار جهانی فولاد و افت صادرات، عواملی است که به‌نوعی موجب زمینگیر شدن بازار آهن و فولاد کشور شده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی تحقق چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در مدت ۳ سال امری بعید و محال به نظر می‌رسد، اما با اقدامات و برنامه‌های منطقی و راهبردی می‌توان بخشی از این برنامه را اجرایی کرد که برخی از این اقدامات حذف سیاست‌های دستوری و امضاهای طلایی و حذف برخی مقررات است که کاهش موانع تولید را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه قیمت انواع آهن آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز