قیمت روز آهن آلات 8 شهریور 1401 / قیمت قوطی پروفیل و تاریخچه پیدایش آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش ناگهانی جمعیت پس از جنگ جهانی دوم، باعث احساس نیاز به ساخت خانه‌های جدید در کشورهای مختلف از جمله ایران شد و این مقدمه‌ای بر تولید و تعیین قیمت قوطی پروفیل بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اولین بار از قوطی پروفیل برای ساخت در و پنجره خانه‌های پس از جنگ جهانی دوم استفاده شد. اولین کارخانه‌  تولید پروفیل، توسط شخصی به نام مانسمن تاسیس شد. این شخص برای اولین‌بار، رول‌های ورق‌مانند را به شکل اُریب سوراخ کرد و امکان ساخت مقاطع را ایجاد کرد.

همان سال‌ها، فردی به نام پیگر، مقاطع توخالی و بدون درز را تولید کرد تا این که در جنگ جهانی دوم، به دلیل پیشرفت در جوشکاری، استفاده از پروفیل‌ها بین مردم، رواج یافت. اما پروفیل دقیقا چیست؟

آشنایی با پروفیل و انواع آن

پروفیل، مقطع توخالی از جنس آهن است که برای استحکام سازه از آن استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان پروفیل‌ها را در دو دسته‌ی صنعتی و ساختمانی تقسیم‌بندی کرد.

راز آسمان پایتخت

پروفیل‌های ساختمانی، چند شکل دارند؛ پروفیل نورد گرم قوطی‌شکل بوده و از نورد گرم شمش فولادی ساخته می‌شود. پروفیل نورد سرد با شکل‌دادن ورق‌های فولادی از طریق خم‌کردن و پرس تولید می‌شود و ظاهر آن، ناودانی‌شکل است. محصولات تولید‌شده با این روش، برای کارهای سبک ساختمانی، مانند تیرهای تکیه‌گاه، چهار‌چوب‌ در‌های ساختمان و ناودانی مناسب است. پروفیل مرکب نیز از ترکیب پروفیل نورد گرم و پروفیل نورد سرد حاصل می‌شود.

قوطی صنعتی یا همان پروفیل سنگین، در سازه‌های فلزی بزرگ، پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و صنایع نظامی، دارای کاربردهای متفاوتی است. ساختمان‌هایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند در قسمت‌های مختلف، به ستون و باکس‌های فلزی نیازمند هستند؛ در چنین مواردی از قوطی صنعتی استفاده می‌شود. همچنین، در ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی از این نوع قوطی، استفاده‌های مختلفی می‌شود چراکه قوطی‌های صنعتی، توان باربری و استحکام کششی بسیار زیادی دارند.

قوطی مبلی که به آن پروفیل سبک هم گفته می‌شود، برخلاف پروفیل سنگین، استفاده‌ گسترده‌ای در ساخت مبلمان، دوچرخه، لوازم خانگی، اگزوز، کانکس و غیره دارد. قوطی مبلی، از ورق سرد با ضخامت 0.7 الی 1.5 میلی‌متر تولید می‌شود. این محصول، می‌تواند سطح مقطع سه گوش، چهارگوش، دایره‌ای و یا ترکیبی داشته باشد.

در ادامه قیمت قوطی پروفیل و انواع آن همراه با سایر محصولات آهنی قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز