دلار تا آخر هفته گران تر می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت دلار که تا ده روز پیش در کانال قیمتی 24 هزار تومانی بود و نوسانات اندکی داشته، با آغاز مردادماه در حال ثبت رکودهای جدیدی است. تا حدی که نرخ بازگشایی امروز بازار 26 هزار و 27 تومان بود. ولی اواسط امروز بار دیگر قیمت این ارز به کانال 25 هزار تومانی بازگشته و در حال حاضر در محدوده قیمتی 25 هزار و 733 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار ارز به دلیل تعیین تلکیف سرانجام مذاکرات وین تا یک هفته اخیر خرید و فروش چندانی در بازار نداشتند. تا اینکه هفته گذشته طبق گفته برخی از سیاستمداران خارجی، سیگنال احیای برجام تضعیف شده و این امر فعالان بازار ارز را به جنب و جوش انداخت.

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

از طرفی در بازارهای خارجی هم تحلیلگران و فعالان به افزایش ارزش دلار امیدوار هستند. بنا بر اظهارات کالین سیژنسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی اس.آی.اِی، دلار آمریکا احتمالا در کوتاه مدت به روند نزولی خود ادامه داد و سپس در ماه اوت وضعیتش بهبود پیدا می‌کند. قیمت جهانی دلار به عنوان یک عامل موثر بر قیمت آن در بازار داخلی  شناخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

چهار عامل بنیادی افزایش قیمت دلار

بازار ارز داخلی تحت تاثیر چهار عامل بنیادی صعود قیمتی داشت. پیش فرض‌های طرف آمریکایی در مذاکرات وین و ایجاد تردید در وقوع این توافق و بحران آب، کمبود برق و اثرگذاری این مهم روی بازار کالا و بخش‌های مختلف اقتصادی باعث رشد قیمتی دلار شده است.

علاوه بر این، نااطمینانی در کشور افغانستان و پیشروی طالبان در اکثر شهرهای این کشور و موافقت نمایندگان مجلس با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و نگرانی کسب و کارهای خرد از این طرح، به این افزایش قیمتی دامنه زده است. با این وجود ممکن است حضور مقامات کشورهای خاورمیانه‌ای، به خصوص عربستان، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران، بر کاهش قیمت ارزها در بازار داخلی موثر باشد.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “دلار تا آخر هفته گران تر می‌شود؟

  1. آل احمد گفته:

    آخرین تلاش خودتونو بکنید
    دیگه دولتی در کار نخواهد بود که برای فرار از مجازات میدون بهتون بده

  2. ایرانی خواب زده گفته:

    یبار همه چیز بر پایه دلار ۳۰ تومنی گرون شد ، وقتی به ۲۳ تومنوبرگشت هیچ کوفتی ارزون نشد حالا دوباره میره بالا گرون میشه ، ینی برای خود ابلیس و بیاری ببینه این وضع رو یه آفرین حاجی دمتون گرم بهتون میگه

  3. امیر گفته:

    یه کمی صبر لازمه تا دلارها و سکه های تلنبار شده در بعضی جاها بیرون بیاد و اشک بعضیا رو در بیاره. حالا هی بازار رو داغش کنین. فقط حواستون باشه سیاست پدر و مادر نداره.

  4. محمد گفته:

    با سلام وقت بخیر، به خدا قسم در درازمدت افزایش قیمت دلار بر ضرر فراوان ماست، به صورتی که تا الان به ضرر بوده و امنیت منطقه هم کم شده، چون اقتصاد اثر خود را میگذارد پس به نفع همه است که برای کاهش قیمت دلار تبلیغ کنیم
    نه افزایشش، پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز