ثبت‌نام یارانه نقدی جدید به دولت رئیسی سپرده شد

یارانه نقدی
لست سکند

با پایان کار دولت حسن روحانی وعده پرداخت یارانه نقدی جدید به جاماندگان نظام یارانه ای کشور به حقیقت نپویست و این پرونده به دولت جدید سپرده شد. معترضانی که از یارانه معیشتی بنزین جا ماندند نیز صدای اعتراضشان در دولت دوازدهم به گوش کسی نرسید.

به گزارش کاماپرس، افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند در چند نوبت شاهد انتشار اخبار و اطلاعیه هایی بودند که از سوی دولت وعده ثبت نام به آنها را می داد اما این وعده ها به حقیقت تبدیل نشد.

از سوی دیگر دولت بعد از سه برابر کردن قیمت بنزین به برخی خانوارها یارانه معیشتی پرداخت کرد و برخی دیگر از خانوارها را از دریافت این یارانه محروم کرد بدون آن که توضیحی به معترضان بدهد.

بسیاری از محروم شدگان یارانه نقدی معیشتی کارگران و یا بازنشستگانی هستند که بر اساس معیارهای دولت چون یک خانه مسکونی یا یک خودرو ارزان قیمت دارند واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی نیستند و این درحالیست که حقوق و مستمری این افراد به هیچ وجه کفاف تورم ناشی از گرانی بنزین را نمی دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

راز آسمان پایتخت

ثبت نام یارانه نقدی جدید در میان وعده و وعیدها گم شد!

خبرگزاری ایسنا که از مدافعان دولت روحانی به شمار می رود نیز بسیار دیرهنگام و در فاصله یک روز به پایان کار دولت گزارشی انتقادی با موضوع یارانه منتشر کرده و نوشته است؛ از سال ۱۳۹۳ که دولت تصمیم گرفت مجددا از متقاضیان دریافت یارانه ثبت نام کند، با توجه به محدودیت زمانی و برخی شرایط، تعدادی از داوطلبان موفق به ثبت نام نشدند و به همین منظور در سال های بعد و در چندین دوره ، قانون بودجه دولت را مکلف به ثبت نام از این افراد کرد؛ چه در زمانی که تعدادی از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی جامانده بودند و چه زمانی که یارانه معیشتی به میان آمد.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

در هر صورت اقدامی صورت نگرفت تا اینکه این بار دولت در اواخر دوران حضور خود در اداره کشور و در خرداد ماه سال جاری تصمیم گرفت جاماندگان را ثبت نام کند. با مصوبه هیات وزیران مقرر شد که ثبت نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند و افرادی که منصرف شده اند و همچنین پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط، براساس دستورالعمل مشترک وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه ها تعیین و در حد وصولی دریافتی ها (منابع) جدول تبصره (۱۴) انجام شود.

وزارت رفاه  موظف شد که امکانات مورد استفاده متقاضیان دریافت یارانه نظیر سامانه ثبت اعتراضات، پاسخگویی، آزمون وسع و پیامکی را ضمن انجام آموزش های لازم در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

دولت دوازدهم پرونده وعده های یاران ای خود را به دولت جدید سپرد!

بعد از آن سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد طی جلساتی با وزارت رفاه ، مقدماتی آماده و تبادل اطلاعات صورت گرفته است و قرار است بعد از انجام ثبت نام و بررسی ها از سوی وزارت رفاه، لیست به سازمان هدفمندی اعلام و این سازمان پرداخت را انجام دهد، حتی تاکید کرد که منابع این افزایش نیز بر اساس قانون آماده است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

اما با گذشت بیش از دوماه از این جریان ، هیچ اتفاقی نیفتاد و وزارت رفاه اقدامی در رابطه با ثبت نام متقاضیان صورت نداده و اعلامی نداشته است و جریان ثبت نام دیگر در این دولت به نتیجه نخواهد رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ثبت‌نام یارانه نقدی جدید به دولت رئیسی سپرده شد

  1. رحیم گرگری گفته:

    خبردر مود خرید وفروش سهامهاغیر ازسهام عدالت(مثلا من کهجانباز وحدود شصت هزار سهام در یکی ازبانکها دارم گاهی وقتهابی اطلاع میمانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز