چگونه قارچ باکیفیت را تشخیص دهیم؟

لست سکند

یکی از سوالاتی که موقع خرید قارچ برای مصرف کنندگان مطرح می شود این است که چگونه محصول بهتری را خریداری کنیم؟ کارشناسان حوزه کشاورزی معتقدند که هرچه ضربه خوردگی و تیرگی قارچ کمتر باشد، این محصول کیفیت بیشتری دارد.
به گزارش کاماپرس، به گفته مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی، تمام قارچ ها در شرایط استریل تولید و بازرسی‌ها لازم هم درباره سلامت این محصول انجام می شود، بنابراین قارچ های عرضه شده در فروشگاه های معتبر از لحاظ سلامت هیچ مشکلی ندارند.
با توجه به نیاز بازار و سرانه مصرف ممکن است قارچ ها در فروشگاه ها باقی بمانند اماآن چیزی که باید رعایت شود این است که سلامت قارچ از لحاظ ظاهری حفظ شده باشد و تازگی دراین محصول دیده شود، ضمن اینکه قارچ خریداری شده باید پس از خرید سریعا در جای خنک نگهداری شود و به زود هم مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف قارچ و افزایش سیستم ایمنی بدن

اما جدا از توجه به سلامت ظاهری قارچ ناگفته نماند که این محصول ارزش غذایی بالایی دارد. مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی در این باره به ایسنا می گوید: ویتامین های موجود در قارچ ارزش غذایی آن را افزایش داده است و پیشنهاد می شود که مردم در این شرایط سرانه مصرف قارچ خود را برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان بالا ببرند.
غلامرضا تقوی با بیان اینکه ایران در جایگاه ششم تولید قارچ در دنیا قرار دارد، اظهار می کند: در حال حاضر حدود ۱۸۰هزارتن قارچ در کشور تولید شده است.
به گفته او براساس پیش بینی‌ها سرانه مصرف قارچ در کشور بیش از۱.۵ کیلو در سال است و بیشترین میزان تولید قارچ در کشور هم متعلق به تهران، البرز و سپس استان‌های قزوین، خراسان، اصفهان و مازندران است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز