عرضه اولیه پیزد چهارشنبه این هفته انجام می‌شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بنا به اعلام فرابورس عرضه اولیه شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه نهایی شده است.

 

به گزارش کاماپرس ، بنا به اعلام فرابورس عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. در اطلاعیه عرضه اولیه این شرکت آمده است: به استناد پذیرش سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد(سهامی عام) در تاریخ 26 آذرماه 1398 توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران به اطلاع می رساند سهام شرکت مذکور توسط سهامدار عمده در روز عرضه اولیه به روش ثبت سفارش به عموم و در روز بعد از عرضه‌اولیه به صندوق های سرمایه گذاری عرضه می شود.

دامنه قیمت پیزد از مبلغ 40100 ریال تا مبلغ 40353 ریال

مدیر عرضه این سهام شرکت کارگزاری مهر آفرین(سهامی خاص) است. دامنه قیمت در ثبت سفارش عرضه‌اولیه سهام پیزد از مبلغ 40100 ریال تا مبلغ 40353 ریال تعیین شده است.

راز آسمان پایتخت

متعهدین خرید سهام پیزد، شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رازی به میزان 40 درصد سهام قابل عرضه در روزعرضه اولیه و شرکت گروه صنعت سلولوزی تامین گستر نوین به میزان 10 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 50 سهم و تعداد کل سهام قابل عرضه به عموم در این عرضه اولیه 40 میلیون و 800 هزار سهم تعیین شده است.

تعداد سهام قابل عرضه به صندوق ها در روز پس از عرضه اولیه 10 میلیون و 200 هزار سهم است. حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق عبارتست از:

صندوق های سرمایه گذاری در سهام : 48

صندوق های سرمایه گذاری مختلط: 25

صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت: 2

شایان ذکر است؛ تعداد کل سهام شرکت پیزد 510 میلیون سهم است.

پیش بینی می شود در عرضه اولیه پیزد بیش از 2 میلیون و 500 هزار کد بورسی شرکت کنند و با توجه به استقبال روزافزون از عرضه های اولیه بورس، احتمال شکستن رکورد مشارکت کنندگان در این عرضه نیز وجود دارد.

بررسی گزارش های مالی پیزد نشان می دهد شرکت از نظر میزان تولید در فروردین ماه (1298 تن) نسبت به مشابه سال قبل (1189 تن)، افزایش تولید داشته است. ضمنا این شرکت از نظر میزان فروش در فروردین ماه (1302 تن) نسبت به مشابه سال قبل (799 تن)، افزایش فروش داشته است. به علاوه شرکت مجتمع صنایع  لاستیک یزد از نظر میزان درآمد فروش در فروردین ماه (321181 میلیون ریال) نسبت به مشابه سال قبل (151615 میلیون ریال )، افزایش درآمد داشته است.

متقاضیان شرکت در عرضه سهام پیزد به این نکته توجه کنند که به دلیل اینکه 70درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تایر را فرآورده های نفتی تشکیل می دهند نوسانات قیمت نفت تاثیر مستقیمی بر روی بهای تمام شده کالای فروش رفته این شرکت خواهد داشت.این نکته نیز حائز اهمیت است که حدود 70درصد از کل درآمد عملیاتی شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد از فروش تایر رادیال سواری بدست می آید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “عرضه اولیه پیزد چهارشنبه این هفته انجام می‌شود

  1. مجید گفته:

    لطفا پیامها را کوتاه و مفید بفرمائید و میتونید به جای این خبر بنویسید((پانزده هزار تومان خود را آماده کنید)) ملت عزیز و همیشه در صحنه میدونند که عرضه اولیه مادر بورس با مبلغ ۱۵ هزاری البته با هزار تومان کم یا زیاد عرضه میشه . و بابته ازن همه سود خوشحالی سرتا پای وجودشان میگیره و شرکت میکنند. هرچند که هنوز سود ۱۳۰۰ تومانی غگیلا را نتونستن تموم کنند البته تموش نمیشه برکت داره و اگر ی هزار و سیصد دیگه برسه مشکلاتم حل میشه یک باب خانه و ماشین و زن و …… حالشو ببره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز