عدم پخش بازی های لیگ عربستان از تلویزیون، عمدی است؟

جمعه شب یکی از جذاب‌ترین بازی‌های آسیا یعنی بازی النصر و الهلال در چارچوب لیگ عربستان، از تلوزیون ایران پخش نشد. این در حالیست که تقابل این دو تیم با وجود یک فوج ستاره بزرگ، از مدت‌ها قبل محل بحث و مورد توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال بود.

به گزارش کاماپرس، بازی الهلال – النصر که در چارچوب مسابقات هفته پانزدهم لیگ عربستان برگزار شد، با نتیجه 3 بر صفر به نفع الهلال به پایان رسید. بسیاری از هواداران فوتبال منتظر تماشای این دیدار بودند و دلیل آن هم کاملا واضح است؛ وجود چندین ستاره بزرگ فوتبال در هر دو تیم. النصر کریستیانو رونالدو و سادیو مانه را در اختیار دارد که حتی معمولی‌ترین مسابقاتش هم دیدنی است و از سوی دیگر، الهلال هم با وجود مصدومیت نیمار، آمار حیرت‌انگیز ۱۳ برد، ۳۹ گل زده و فقط یک گل دریافتی را ثبت کرده است؛ نتیجه‌ای که با برد اخیر تکرار شد.

بیشتر بخوانید:

با این حال هنوز مشخص نیست که چرا این بازی تماشایی از تلویزیون ایران پخش نشد. همزمان با برگزاری این مسابقه، شبکه سوم در حال پخش مسابقه‌ای تلویزیونی با اجرای مهران رجبی و شبکه ورزش نیز ابتدا برنامه شب‌های فوتبالی و بعد از آن بازی مونزا و یوونتوس را پخش کرد. در حالیکه طبیعتا مدیران تلویزیون باید اولویت را بر اساس علاقه مخاطب تعیین کنند.

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در شرایطی که از چندی قبل فضای مجازی در تسخیر دربی بزرگ عربستان بود و هزاران پست و توییت به زبان فارسی درباره این بازی  تولید شد، تلویزیون توجهی به سلیقه مخاطب و پخش نبرد سنتی سعودی‌ها نکرد.

راز آسمان پایتخت

مساله اینجاست که 4 ماه قبل هم مسابقه این دو تیم پخش نشد و حتی دیدار النصر با استقلال تاجیکستان هم از کنداکتور شبکه ورزش خارج شد. با رخداد این مسائل اینگونه به نظر می‌رسد که شاید پوشش ندادن مسابقات لیگ عربستان با وجود این تعداد ستاره ریز و درشت، برنامه‌ای عمدی و هدف‌دار باشد.

در همین رابطه برخی معتقدند که تلویزیون علاقه‌ای به پخش بازی‌های لیگ عربستان ندارد و شاید این مساله را نوعی اعتراف به پیشرفت کشور همسایه در حوزه فوتبال باشگاهی می‌دانند. این مساله زمانی طبیعی جلوه می‌کند که با نگاهی کوتاه به ترانسفرمارکت، متوجه شویم که ارزش دو تیم حاضر در دربی جمعه‌شب ریاض یک مسابقه ۴۱۶ میلیون یورویی بود، در حالیکه دربی تهران که قرار است ۲۳ آذر بین پرسپولیس و استقلال برگزار شود، مجموعا ۲۶ میلیون یورو می‌ارزد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز