شرایط سفر به استرالیا و فرانسه در اوضاع کنونی کرونا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آخرین شرایط سفر ایرانیان به فرانسه و استرالیا از سوی وزارتخانه‌های این دو کشور در دوران کرونا اعلام شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فرانسه ارائه کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی را واجب می‌داند ولی استرالیا تمامی محدودیت‌ها را برای ورود ایرانیان لغو کرده است.

مسافران ایرانی عازم به کشور فرانسه باید دونوبت ‌واکسن سینوفارم را دریافت کرده باشند و برای نوبت تکمیلی واکسن آسترازانکا تزریق کنند یا آنکه نتیجه تست پی سی آر منفی خود را  در هنگام سفر ارائه دهند. طبق اعلام کشور فرانسه ارائه کارت واکسن یا تست پی‌سی‌آر منفی الزامی است و اگر فردی شرایط را رعایت نکند نمی‌تواند وارد این کشور شود.

البته گفتنی است که بر اساس وزارت امور داخلی استرالیا مسافرینی که قصد ورود به این کشور را از 15 تیر 1401 داشته باشند نیازی به ارائه کارت واکسن ندارند و این کشور محدودیتی برای ورود مسافر تعیین نکرده است. افرادی که ویزای توریستی کشور استرالیا را داشته باشند می‌توانند بدون ارائه نتیجه تست کرونا یا حتی ارائه گواهی واکسیناسیون به این کشور وارد شوند.

راز آسمان پایتخت

در سال گذشته نیز فرانسه این محدودیت‌ها را برای ورود به کشورش داشت حتی ورود مسافر از برخی کشورها را نیز ممنوع کرده بود ولی اگر مسافری هم اجازه ورود به این کشور را داشت باید حتما گواهی واکسیناسیون و منفی شدن تست کرونا را ارئه می‌دادند؛ البته در حال حاضر اگر یک مورد را ارئه بدهند نیز کفایت می‌کند.

همچنین استرالیا نیز سال گذشته محدودیت‌های مرزی را اعمال کرده بود و هرکسی اقامت دائم در این کشور را نداشت نمی‌توانست وارد آنجا شود و حتی افرادی که اجازه ورود داشتند نیز باید 14 روز دوره قرنطینه را می‌گذراندند ولی در حال حاضر این کشور هیچ محدودیتی برای مسافران در نظر ندارد.

جالب است بدانید کشورهای دیگری همچون ترکیه و گرجستان نیز نیز شرایط ورود مسافر به کشورشان را راحت‌تر کرده‌اند و دیگر محدودیت‌های کرونایی به شدت گذشته وجود ندارد. مسافران برای ورود به این دو کشور فقط کافیست در محیط‌های بسته از ماسک استفاده کنند و شرایط دیگری برای ورود به این کشور وجود ندارد. البته شاید شرکت‌های هواپیمایی همچنان محدودیت‌ها و مقررات رعایت کنند ولی از سمت کشورها اجباری اعلام نشده است.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز