شاخص کل بورس روی مدار افزایشی قرار گرفت

بالاخره شاخص کل بازار بورس بعد از کاهش‌های مداوم، امروز رشد پیدا کرد. این شاخص با رشد 21 هزار و 114 واحدی به محدوده یک میلیون و 361 هزار و 406 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن با کاهش 3 هزار و 122 واحدی، 363 هزار و 105 واحد شد. برخی مقامات دولتی از عدم تصمیم گیری عجولانه درباره فروش سهام و بهبود شرایط خبر داده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، بیان کرده که دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند. ضمن اینکه محسن رضایی اعلام کرده زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به 50 سال گذشته بوده و بازار امکان انعطاف زیاد را ندارد. به گفته رضایی بازار سرمایه برای آینده اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد و دولت هم به دنبال تقویت آن است. معاون اقتصادی رئیس جمهور به سهامداران توصیه کرده که صبر و حوصله داشته باشند، چون آینده بورس مناسب خواهد بود.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

شرایط کلی بورس در روز جاری

طی روز جاری 240 نماد بورسی مثبت و 146 نماد هم منفی بودند که از بین مثبت‌ها، «فولاد»، «فملی» و «کگل» بیشتری اثر را بر روی شاخص کل بورس داشتند. پرتراکنش‌های روز جاری بازار بورس هم نمادهای «برکت»، «کدما» و «فولاد» بودند. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته هزار و 175 درصد رشد کرد و در رقم 176 میلیارد تومان قرار گرفت.

برای یازدهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و نزدیک به 232 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به حق تقدم سهام برکت اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 23 میلیارد تومان بود. پس از این سهام، نماد شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و زر ماکارون بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز